معرفی فیلم Prometheus 2012

خلاصه داستان

گروهی از مکتشفین فضایی که شامل باستان‌شناسان نیز می‌شوند در حال انجام ماموریت نامعلومی هستند و به سیاره‌ای می‌رسند که تریلیاردها کیلومتر با زمین فاصله دارد. تیم مکتشفین به نشانه‌هایی برمی‌خورند که معتقدند از تمدنی باستانی باقی مانده است. آن‌ها به بررسی این نشانه‌ها می‌پردازند و چیزی بیشتر از آن چه که تصورش را می‌کرده‌اند می‌یابند. اما برخی از آن‌ها برای منظور دیگری به آنجا آمده‌اند از جمله اعضای شرکت “وی لند”. آن‌ها اعتقاد دارند که این سیاره در حقیقت جایی است که نسل بشر از آن آغاز شده است. در میانه این اکتشافات هیجان‌انگیز، آن‌ها در میابند که در آنجا تنها نیستند و موجود دیگری نیز نظاره‌گر کارهای آن‌ها می باشد و …

نگاهی به فیلم

فیلم “پرومیتی یس” دومین ساخته هیجان‌انگیز و بسیار دیدنی کارگردان بزرگ سینما “ریدلی اسکات” در مورد بیگانگان فضایی می‌باشد. پس از فیلم موفق “بیگانه “Alien محصول 1979 و پس از چند دنباله نه چندان موفق بر فیلم بیگانه بار دیگر “ریدلی اسکات” به سراغ بیگانگان فضایی خود می‌رود و این بار نیز اثری بیاد ماندنی را تقدیم دوستداران فیلم‌های علمی تخیلی می‌نماید.

داستان فیلم در سال 2093 و در فضایی همچون فیلم بیگانه اتفاق می‌افتد و نوشته “جون اسپایتز” و “دیمون لیندلوف” نویسنده شهیر فیلم‌ها و سریال علمی تخیلی می‌باشد. خط داستانی فیلم سرنشینان یک کشتی فضایی را دنبال می‌کند که پس از پیدا شدن نقشه‌ای از ستارگان در چندین مورد از آثار باستانی زمین در فرهنگ‌های مختلف به دنبال خواستگاه انسان هستند و پس از رسیدن به سیاره‌ای بسیار دور، چیزی را کشف می‌کنند که ممکن است پایانی بر نسل بشر باشد و موجب منقرض شدن انسان گردد.

تولید فیلم به عنوان پنجمین فیلم از سری فیلم‌های بیگانه، در ابتدای دهه 2000 میلادی توسط کارگردان آن “ریدلی اسکات” و “جیمز کامرون” دیگر کارگردان بزرگ سینما آغاز گردید. در حقیقت تولید این فیلم دنبال کردن ایده ساخت فیلمی به عنوان پیش درآمد، سری فیلم‌های بیگانه بود که این موضوع در داستان فیلم نیز بخوبی مشهود می‌باشد. پس از چندین سال وقفه به دلایل مختلف از جانب کارگردان سرانجام در سال 2009 “ریدلی اسکات” تصمیم به ساخت فیلم گرفت و “جون اسپایتز” فیلم‌نامه‌ی اولیه‌ای برای او نوشت ولی “اسکات” برای جلوگیری از ساخت فیلمی با موضوعی تکراری “دیمون لیندلوف” را در سال 2010 به گروه اضافه نمود تا فیلم‌نامه “اسپایتز” را بازنویسی نماید. و نتیجه داستانی است که با وجود اینکه به عنوان پیش درآمدی بر سری فیلم‌های بیگانه شناخته می‌شود ولی دارای خط داستانی مجزا و دنیایی مخصوص به خود می باشد.

تولید “Prometheus” با بودجه‌ای بین 120 تا 130 میلیون دلار، در سال 2010 با شروع طراحی جلوه‌های ویژه عظیم فیلم آغاز گردید و در مارس سال 2011 فیلم‌برداری فیلم آغاز گردید.. فیلم تماما و برای اولین بار با تجهیزات ویژه‌ای بصورت سه بعدی در کشورهای انگلستان، ایسلند، اسپانیا و اسکاتلند فیلم‌برداری شد. شروع نمایش این فیلم در 1 ژوئن سال 2012 بود و موفق شد در حدود 403 میلیون دلار در سراسر دنیا بفروشد. فیلم نقدهای مثبت بسیاری از منتقدان دریافت نمود که بیشتر آن‌ها به خاطر جلوه‌های ویژه بسیار زیبای فیلم و همچنین بازی به یادماندنی بازیگر بزرگ سینما “مایکل فاسبندر” در نقش رباتی انسان‌نما به نام “دیوید” است که نظر منتقدان را به خود جلب نمود.

دنباله دیگری بر این فیلم به نام Alien : Covenant در حال ساخت است که در سال 2017 به نمایش در خواهد آمد.

دیدن این فیلم زیبا را به دوستداران فیلم‌های علمی و تخیلی فضایی توصیه می‌نماییم.

شناسنامه فیلم

نام فیلم : Prometheus

محصول : 2012 آمریکا، بریتانیا

کارگردان: ریدلی اسکات

نویسندگان داستان : جون اسپایتز، دیمون لیندلوف

بازیگران :

نومی راپاس: الیزابت شاو

مایکل فاسبندر: دیوید

شارلیز ترون: مردیت ویکرز

ادریس البا: جانک

گای پیرس: پیتر وی لند

 

نوشته : وحید نوکار

روحشان شاد، یادشان گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *