وقتی ماه ناپدید می‌شود دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

 

 

 همه چیز مربوط به نجوم بسیار جذاب است. برای پرسشهای بی‌پایانی مانند: کیهان چه شکلی است؟ آیا حیات در مریخ وجود دارد؟ اما در میان همه این سؤالات، یک چیز وجود دارد که شما قطعاً بیش از یک بار به آن فکر کرده‌اید که این است که اگر ماه ما ناگهان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟

 

بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها سیاره‌ای را تقلید کرده‌اند که در آن ماه بزرگ ناپدید می‌شود. با این حال، بسیار مخربتر از آنچیزی است که در آنها نمایش داده می‌شود. ماه، همانطور که ما می‌شناسیم، بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در زندگی ما تأثیر می‌گذارد، گر ماه دیگر آنجا نباشد چه اتفاقی می‌افتد.

 

آخرین فیلم با این موضوع امسال (مخصوصا در 13 بهمن) اکران شد. سقوط ماه. در فیلم رولاند امریک، هلی بری، پاتریک ویلسون و جان بردلی بازی می‌کنند، نیرویی اسرارآمیز که ماه را از مدارش خارج می‌کند و آن را با سرعت کامل به سمت زمین بازمی‌گرداند. اما در واقع چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

جزر و مد ماه ناپدید خواهد شد

البته شب‌ها می‌تواند کاملا تاریک باشد. اما این تنها چیزی نیست که اتفاق می‌افتد.

جزر و مد تغییراتی هستند که هر از گاهی در سطح دریا رخ می‌دهند. آنها توسط کشش گرانشی خورشید و ماه تولید می‌شوند که باعث جزر و مد خورشیدی و قمری می‌شوند که به این دلیل است که ۷۰ درصد از سطح زمین را آب مایع به شکل اقیانوسها و دریاها تشکیل می‌دهد. در صورت ناپدید شدن ماه، جزر و مد ماه، این ماهواره کشش گرانشی را اعمال می‌کند که نوسانات چرخه‌ای مربوط به چرخش سیاره ما را با فرکانس حدود نیم روز ایجاد می‌کند.

 

همچنین ببینید فیزیکدانان نظری بحث برانگیز درباره یک فاجعه کیهانی که می‌تواند یک کهکشان را نابود کند هشدار می‌دهد.

بنابراین، می‌تواند باعث جزر و مد بسیار ضعیف شود. در نتیجه ممکن است آب راکد شود و باعث شود سواحل ناپدید شوند و سیستم بهداشتی آنها از کار بیفتد. این منجر به تغییر تکان دهنده هوش مصنوعی در آب و هوا می‌شود آب اقیانوس به قطبها هدایت میشود و سطح دریاها در امتداد سواحل بالا می‌رود.

 

محور چرخش زمین ناپدید می‌شود

ماه، محور چرخش سیاره ما را تثبیت می‌کند، به لطف حرکت خود به دور آن، شیب خود را حدود 23 درجه در مورد سطح مدار خود حفظ می‌کند. به خاطر آن است که فصلها وجود دارند.

 

اما وقتی ماه ناپدید می‌شود، ثبات زمین یکسان نیست، شیب آن می‌تواند از 0 تا 90 درجه باشد. این بدان معناست که در فصول تابستان تا 100 درجه و در زمستان به بالای 80 درجه بالای صفر دمای غیرممکن برای زندگی انسان می‌رسد.

 

با نبود ماه زمین را می‌توان با خورشید هم تراز کرد

 

اگر ماهواره طبیعی زمین ثبات خود را در محور چرخش نسبت به نقطه قبلی از دست بدهد، زمین می‌تواند کاملاً با خورشید همسو شود، این بدان معناست که برخی از مناطق در تاریکی کامل بوده و برخی دیگر همیشه روز خواهند داشت. تفاوت دما در این وضعیت می‌تواند باعث حوادث آب و هوایی شدید مانند باد تا 300 کیلومتر در ساعت شود.

 

در واقع، این وضعیت منجر به ناتوانی بسیاری از حیوانات و گیاهان در سازگاری با این تغییر تاریکی و دما خواهد شد که در نتیجه وجود حیات را در بیشتر نقاط کره زمین غیرممکن می‌سازد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

What Exactly Happens When The Moon Disappears?

by Jake PearsonScienceFebruary 25, 2022

https://swordstoday.ie/what-exactly-happens-when-the-moon-disappears/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *