دختر اولین فضانورد آمریکایی که با پرواز بلواوریجین به فضا رفت!!

 

مایکل استراهان و لورا شپرد چرچلی، دختر بزرگ فضانورد ناسا، آلن شپرد، اولین آمریکایی که به فضا سفر کرد، مجری برنامه «صبح بخیر آمریکا» هستند.

مایکل استراهان، مجری برنامه صبح بخیر آمریکا و لورا شپرد چرچلی، دختر بزرگ فضانورد ناسا، آلن شپرد، اولین آمریکایی که به فضا سفر کرد.

 

جف بزوس بلو اوریجین قرار است سومین خدمه خصوصی خود را روز شنبه به فضا بفرستد که این بار شامل دختر اولین فضانورد آمریکایی نیز می شود.

 

این پرواز فضایی تقریباً 11 دقیقه طول می‌کشد و از پایگاه این شرکت در تگزاس پرتاب می‌شود و تا کمی فراتر از مرز بین‌المللی به رسمیت شناخته شده فضا، به ارتفاع 62 مایل (100 کیلومتر) بالا می‌رود.

 

خدمه شش نفره قبل از اینکه سفینه فضایی بت فرود ملایم چتر در صحرا به زمین بازگردد، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کرده و لذت خواهند برد.

 

تاریخ پرتاب به دلیل وزش باد شدید به تعویق افتاد، اما اکنون برای ساعت 8:45 صبح به وقت محلی (1445 GMT) در روز شنبه تعیین شده است.

 

لورا شپرد چرچلی که پدرش آلن شپرد اولین آمریکایی بود که در سال 1961 به فضا سفر کرد، به عنوان میهمان بلو اوریجین پرواز خواهد کرد.

 

راکت زیرمداری این شرکت در واقع به افتخار فضانورد پیشگام، «نیو شپرد» نامگذاری شده است.

 

مایکل استراهان، از مشاهیر فوتبال آمریکایی که به شخصیت تلویزیونی تبدیل شده است، نیز مهمان است، در حالی که چهار مشتری پولدار وجود دارد: دیلن تیلور، مدیر اجرایی و بشردوست صنعت فضایی، ایوان دیک سرمایه‌گذار، لین بس، بنیانگذار بس ونچورز، و کامرون بس.

 

لین و کامرون بس اولین زوج والدین و فرزندی خواهند بود که در فضا پرواز می‌کنند. قیمت بلیط اعلام نشده است.

 

شپرد چرچلی، که بنیادی را اداره می‌کند که علم را ترویج می‌کند، در ویدیویی گفت: «برای من این که بگویم یک شپرد اصلی در نیو شپرد پرواز می‌کند، سرگرم‌کننده است. من به میراث پدرم بسیار افتخار می‌کنم.»

 

آلن شپرد یک پرواز فضایی 15 دقیقه‌ای زیر مداری را در 5 می 1961 انجام داد، درست کمتر از یک ماه پس از اینکه یوری گاگارین اتحاد جماهیر شوروی اولین انسانی در فضا شد که به دور سیاره می‌چرخد.

 

شپرد که در سال 1998 درگذشت، پنجمین مرد از دوازده مردی بود که پا به ماه گذاشتند.

 

پروازهای قبلی بلو اوریجین، موسس بیلیونر این شرکت، بزوس و همچنین ویلیام شاتنر، بازیگر استار ترک را به فضا فرستاده است.

 

بزوس، که ثروت خود را با آمازون به دست آورده، آینده‌ای را متصور است که در آن بشریت در سراسر منظومه شمسی پراکنده شده و در مستعمرات فضایی غول‌پیکر با گرانش مصنوعی زندگی و کار می‌کند.

 

او می‌گوید که این امر زمین را به عنوان یک مقصد گردشگری بکر مانند پارک‌های ملی امروزی باقی می‌گذارد.

 

سال 2021 برای بخش گردشگری فضایی بسیار مهم بوده است، به طوری که ویرجین گالاکتیک همچنین بنیانگذار خود ریچارد برانسون را به مرز نهایی رساند و اسپیس ایکس ایلان ماسک نیز چهار شهروند خصوصی را برای یک ماموریت مداری سه روزه فرستاد.

 

رشد پیش‌بینی‌شده این صنعت به این معنی است که از سال آینده، اداره هوانوردی فدرال (FAA) روز جمعه اعلام کرد که اعطای نشان‌های بال فضانورد به مسافران فضایی تجاری را متوقف می‌کند، هرچند که به شناسایی آنها در وب‌سایت خود ادامه می‌دهد.

 

وین مونتیث، معاون FAA، در بیانیه‌ای گفت: «برنامه بال فضانورد که در سال 2004 ایجاد شد، هدف اصلی خود را برای جلب توجه بیشتر به این تلاش هیجان‌انگیز انجام داد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Daughter of first American astronaut to launch on Blue Origin flight

DECEMBER 11, 2021

https://phys.org/news/2021-12-daughter-american-astronaut-blue-flight.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *