آخرین تصاویر افق‌های نو از اولتیما تولی جزئیات جدیدی را نشان می‌دهد!!

 

آخرین تصویر 2014 MU69 جزئیات جدیدی را در مورد سطح از یخ پوشیده این جسم کمربند کویپری نشان می‌دهد.

آخرین تصویر از جسم کمربند کوییپری 2014 MU69. (اعتبار: NASA / JHUAPL / SwRI)

 

درست بعد از نیمه شب سال نو، فضاپیمای افق‌های نو  ناسا از شیئی کمربند کویپر گذر کرد، 2014 MU69، بیشتر به عنوان اولتیما تولی شناخته می‌شود. در حال حاضر، بهترین تصویری که از این جسم تا به امروز به زمین رسیده است، جزئیاتی نشان می‌دهد که قبلا ثبت نشده است.

این آخرین تصویر با دوربین چند منظوره (MVIC) از ابزار Ralph فضاپیما گرفته شد. این دوربین زمانی که فضاپیما تنها از 4،200 مایلی (6،700 کیلومتر) جسم، در ساعت 12:26 بعد از ظهر EST، تنها هفت دقیقه قبل از حرکت به نزدیکترین مسیر در تاریخ 1 ژانویه بود، گرفته شد.

این جدیدترین تصویر دارای وضوح اصلی 440 فوتی (135 متر) در هر پیکسل بود. دانشمندان بعد از رسیدن تصویر به زمین در 18 ژانویه، جزئیات تصویر را افزایش داده و آن را تا حد امکان روشن نشان دادند. اگرچه این فرآیند (به نام deconvolution شناخته شده) باعث می‌شود که تصویر با کنتراست بالا کمی دانه دانه شود.

این تصویر جدید سطح اولتیما تولی را در طول مرز روز / شب در بالای جسم نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید تعدادی از چاله‌های کوچک را روی سطح مشاهده کنید. شما ممکن است متوجه یکی از ویژگی‌های دایره‌ای بزرگ در نیمه کوچکتر سطح سنگ بشوید. به نظر می‌رسد که این ویژگی حدود 4 مایل (7 کیلومتری) امتداد دارد.

 

خیلی زود است که به طور قطعی بگوییم که این ویژگی‌ها چه تاثیری دارند یا از فرایندهای داخلی ساخته شده‌اند. هر دو طرف، یا لوب، این شی، الگوهای روشن و تاریک نیز دارند. جالبتر از این دو، نوار نوری است که دو لوب را جدا می‌کند. دانشمندان هنوز نمی‌دانند این الگوها چگونه بوجود آمده‌اند، اما طبق بیانیه آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز، آنها می‌توانند به محققان کمک کنند تا ریشه‌های شیء و نحوه شکل‌گیری آن را رمزگشایی کنند.

 

آلن استرن، معاون تحقیقاتی افقهای نو، گفت: “این تصویر جدید شروع به نشان دادن تفاوت‌ها در ویژگی زمین‌شناسی دو لبه اولتیما تولی می‌کند و همچنین ما را با اسرار جدید آشنا می‌سازد.” وی افزود: “در ماه آینده رنگ‌های بهتر و تصاویر با وضوح بیشتری ارائه خواهد شد که ما امیدواریم به رمزگشایی اسرار این جسم بپردازیم”.

 

 ترجمه : سارا سیدحاتمی

منبع:

New Horizons’ latest images from Ultima Thule reveal new details

The latest image of 2014 MU69 shows new details on the Kuiper Belt Object’s icy surface.

By Chelsea Gohd  |  Published: Friday, January 25, 2019

http://astronomy.com/news/2019/01/new-horizons-latest-images-from-ultima-thule-reveal-new-details

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *