زندگی بر روی زمین ممکن است در اثر یک برخورد باستانی و خشونت آمیز حاصل شده باشد!!

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که برخوردی که سبب تشکیل ماه گردید منجر به جرقه زندگی بر روی زمین کمک کرد.

این تجسم هنری برخورد سیاره‌ای در نزدیکی ستاره وگا را نشان می‌دهد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخورد بین زمین اولیه و یک جسم به اندازه مریخ که ماه را نیز ایجاد کرد، عناصری را در زمین ایجاد کرد که زندگی را به وجود آورد. ناسا
حیات بر روی زمین

آیا برخوردهای خشونت‌آمیز و کیهانی که موجب ایجاد ماه شد، زندگی را بر روی زمین ممکن ساخته است؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چنین اتفاقی افتاده است.

تعدادی نظریه وجود دارددکه بیان می‌کند چگونه زندگی بر روی زمین آغاز شد، بسیاری از آنها سعی دارند توضیح دهند که چگونه سیاره ما مواد تشکیل دهنده زندگی را به دست آورده است: عناصری مانند کربن و نیتروژن.

پیش از این، دانشمندان پیشنهاد کرده بودند که شهابسنگها عناصر حیاتی را به زمین تحویل داده‌اند. در حالی که امضاهای ایزوتوپی این عناصر بر روی زمین با این اجسام مطابقت دارند، نسبت کربن به نیتروژن کاملا درست نیست. در حالی که شهابسنگها عناصر حیاتی برای حیات زمین (که معمولا به نام کاندرویت کربن) شناخته می‌شوند، دارای 20 قسمت کربن برای هر بخش نیتروژن هستند، این نسبت در حدود 40-1 در زمین است.

یک گروه از متخصصان سنگ شناسی در دانشگاه رایس می‌گویند: در عوض، این عناصر حیاتی ممکن است در یک برخورد چشمگیر بدست آمده باشد. دانشمندان می‌دانند که یک برخورد طولانی مدت میان زمین اولیه و یک جسم به اندازه مریخ موجب ایجاد ماه شد – این ضربه  ممکن است به ما عناصری برای جرقه زندگی داده باشد.

برای رسیدن به این نتیجه، تیم تحقیقاتی یک شبیه سازی رویداد را بر اساس یک سری آزمایش انجام داد که رفتار کربن، نیتروژن و گوگرد را در طی روند شکل گیری هسته در یک سیاره سنگی مورد آزمایش قرار داد. سپس تیم در طی شکل گیری هسته فشار و درجه حرارت بالا را شبیه سازی کرد و برآورد می کند که چه مقدار کربن یا نیتروژن ممکن است در یک سیاره به اندازه مریخ با هسته غنی از گوگرد وجود داشته باشد. آنها با یک شبیه سازی ژئوشیمیایی با دقت مشاهدات کربن، نیتروژن و گوگرد را بر روی زمین مدلسازی کردند.

یک سناریوی احتمالی
با شبیه سازی آنها، همراه با مقادیر شناخته شده و غلظت عناصر بر روی زمین، تیم متوجه شد که به جای باران شهابسنگهایی که عناصر حیاتی را ارائه می‌دهند، توضیح بیشتر احتمال این مورد است که همه آنها یک باره به هم وصل شوند.

“نتایج شبیه سازی ما نشان داد که احتمالا سناریوی اصلی منشاء کربن، نیتروژن و گوگرد در بخش سیلیکات زمین، این است که این عناصر توسط یک سیاره با اندازه مریخ (8 الی 10 درصد جرم زمین امروز  را داشت)”” سیاره با پیش زمین ادغام شده است. ” علاوه بر این، چنین سیاره‌ای احتمالا دارای یک هسته غنی از گوگرد بوده است.

این کار این پرسش را که چگونه زندگی بر روی زمین آغاز می شود را حل نمی کند، اما شروع به پاسخ به این پرسش می کند که چگونه مواد تشکیل دهنده برای زندگی ممکن است بدست بیایند. “بسیاری از سوالات بی پاسخ در مورد نحوه زندگی واقعی وجود دارد. با این حال، مطالعه ما یک مکانیزم برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای دستور العمل زندگی را فراهم می کند.

این کار در مجله Science Advances منتشر شده است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Life on Earth may have been made possible by an ancient, violent collision

One new study suggests that a collision that made the moon also helped to spark life on Earth.
http://astronomy.com/news/2019/01/life-on-earth-may-have-been-made-possible-by-an-ancient-violent-collision

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *