ماموريت جونو به ژوپيتر به نيمه‌راه هدف خودش رسيده است!!

ماموريت جونو به ژوپيتر به نيمه‌راه هدف خودش رسيده است: اينها تمام چيزهاييست كه ما تا حالا (از مشتري) آموختيم

A multitude of magnificent, swirling clouds in Jupiter’s dynamic North North Temperate Belt is captured in this image from NASA’s Juno spacecraft.

در ٢١ دسامبر ٢٠١٨ در ساعت ١١:٤٩:٤٨ صبح، جونو از ٣١٤٠ مايل ( ٥٠٥٣) در بالاي ابرهاي مشتري با سرعت ١٢٨/٨٠٢ كيلومتر بر ساعت ميگذرد. اين ١٦امين مانور علمي عبور از سياره گازی می‌باشد به اين معني كه هدف اولیه جونو به نيمه کار خودش رسيده است.

این فضاپیما در تاریخ 5 آگوست 2011 از کیپ کاناورال، فلوریدا به فضا پرتاب شد و در تاریخ 4 ژوئیه 2016 به مدار اطراف مشتری وارد شد. مجموعه پروازهای علمی آن در 27 اوت سال 2016 آغاز شد. در طول این پروازها، از ابزارهای حساس علمی برای پوشش ابری این سیاره کمک گرفته شده است و شفق‌های مشتری را مطالعه می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد منشا سیاره، ساختار داخلی، جو و مغناطیسفر آن پیدا کند.

 

A south tropical disturbance has just passed Jupiter’s iconic Great Red Spot, and is captured stealing threads of orange haze from the Great Red Spot in this series of color-enhanced images from NASA’s Juno spacecraft. Credits: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Gerald Eichstädt/Seán Doran

 

اسکات بولتون، محقق اصلی جونو، از موسسه تحقیقات جنوب غربی در سن آنتونیو، گفت: “ما در حال حاضر کتاب‌های درسی را در مورد چگونگی کار مشتری و پیچیدگی و عدم تقارن میدان مغناطیسی آن بازنویسی کرده‌ایم.” “در نیمه دوم باید جزئیاتی را برای درک ما از عمق باد های گردش جوی مشتری، تولید میدان مغناطیسی آن، و ساختار و تکامل درونی آن، ارائه دهیم.”

پس از اینکه مأموریت جونو  به اتمام رسید، فضاپیما به نحوی کنترل می‌شود و به جو سیاره می‌پیوندد. با این وجود ممکن است که برخی از ابزارهای موجود بر روی آن ممکن است قبل از این کار میکردند به علت سطح بالای تابش ناشی از مگنتوسفر سیاره، از بین بروند.

 

ترجمه دوست عزیز: جناب اقای پیمان نوروزی

منابع:

http://www.astronomy.com/news/2018/12/junos-mission-to-jupiter-just-hit-its-halfway-point-what-weve-learned-so-far

https://phys.org/news/2018-12-juno-mission-halfway-jupiter-science.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *