زهره و مشتری با “بوسه” آسمانی قلب‌ها را به تپش می‌اندازند

اعتبار: ناسا

 

آخر این هفته که چهار سیاره در منظومه شمسی ما در آسمان قرار می‌گیرند و در یک نمایش “عاشقانه”  زهره و مشتری سحر خیزان در انتظار یک لذت آسمانی هستند.

 

در اوایل صبح یکشنبه، زحل، مریخ، زهره و مشتری همگی از زمین قابل مشاهده خواهند بود و به نظر می‌رسند در یک خط مستقیم قرار دارند و به رصدگران فرصتی نادر برای دیدن «دو رویداد سیاره‌ای» می‌دهند.

 

زهره و غول گازی مشتری – دو سیاره درخشان در آسمان – آنقدر به هم نزدیک می‌شوند که به نظر می‌رسد تقریباً همدیگر را در آغوش می‌کشند و در حال “بوسیدن” یکدیگر هستند.

 

دکتر برد تاکر، اخترفیزیکدان از دانشگاه ملی استرالیا (ANU) گفت: “زهره و مشتری در چند هفته گذشته به هم نزدیکتر شده‌اند، بنابراین این جرقه عاشقانه بین آنها مدتی است که در حال شکل گیری است.”

 

“در صبح روز یکشنبه 1 می AEST، آنها چنان نزدیک به نظر می‌رسند که شبیه یک جسم واحد به نظر می‌رسند که گویی در حال بوسیدن هم هستند. مشابه کاری که مشتری و زحل در پایان سال 2020 انجام دادند.

 

اگرچه زهره و مشتری هر چند سال یک بار به یکدیگر نزدیک می‌شوند، اما این بار مریخ و زحل نیز در ترکیبی قرار دارند که بسیار نادر است.

 

برای تماشای این منظره به تجهیزات خاصی نیاز نیست، فقط چشمان خود را به سمت آسمان بگیرید تا جادو را تجربه کنید.

اعتبار: دکتر برد تاکر

 

دکتر تاکر گفت: “از حدود ساعت 4:30 صبح تا طلوع خورشید، به سمت شرق نگاه کنید و می‌توانید زهره و مشتری را به صورت یک سیاره مشاهده کنید.”

 

“اگر یک تلسکوپ، یک جفت دوربین دوچشمی یا یک دوربین مناسب داشته باشید، دید بهتری خواهید داشت.”

 

منبع:

Venus and Jupiter to get hearts racing with celestial ‘kiss’

by Australian National University APRIL 29, 2022

https://phys.org/news/2022-04-venus-jupiter-hearts-celestial.html

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *