تحقیقات در مورد فعالیت خورشیدی بینش ما را به نسبت به گذشته و آینده خورشید تغییر می‌دهد!!

دانشمندان تكنيك جديدي را براي بررسي داده‌هاي قديمي خورشيدي براي تشخیص مشاهدات قابل اعتماد اتوسعه دادند. اين كار براي درك گذشته و آينده خورشيد و همچنين فهم اينكه فعاليت‌هاي خورشيدي چه تاثيري بر تغییرات آب و هوایی دارد، حیاتی است.

تیمی که به وسیله SwRI رهبری می‌شود، تصویری از خورشید را که توسط Hevelius در سال 1644 گرفته شده است (تصویر بالا) و با تصاویری از رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا یکپارچه شده است تا نشان دهد که چگونه تلسکوپ و تکنیک‌های مشاهدات به طور گسترده‌ای می‌توانند اطلاعات را تحت تأثیر قرار دهند. این تیم اطلاعاتی از 700 مشاهده را برای ارزیابی قابلیت اطمینان داده‌های تاریخی، برای درک بهتر تاریخ فعالیت خورشیدی، گرد هم آورده است. اعتبار: ناسا / SDO / swRI

آندرس موونز-جارامیلو از موسسه تحقیقات جنوب غربی و خوزه مانوئل وائرو از دانشگاه اکسترامادورا یک روش جدید برای بررسی داده‌های تاریخی خورشیدی را برای تماشای مشاهدات قابل اطمینان از مواردی که باید به آن مورد توجه قرار گیرد، ایجاد کرده است. این کار برای درک گذشته و آینده خورشید و همچنین اینکه آیا فعالیت خورشیدی نقش مهمی در تغییرات اقلیمی دارد، حیاتی است.

دکتر آندریس موونز جارامیلو، یکی از دانشمندان ارشد پژوهشی که اولین نویسنده مقاله است: “دانشمندان فعالیت خورشیدی را بررسی کرده اند، زیرا گالیله اولین شمارش را در سال 1612 با شمارش سلول‌های خورشیدی و لکه‌های آن انجام داده است.”. با این وجود، با توجه به تکنیک‌های مشاهدات وسیع و بزرگنمایی‌های تلسکوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، همه مشاهدات در نظر گرفته شده است. ما امروز خیلی بیشتر می بینیم و درک ما از آنچه ما می بینیم، تغییراتی را که ما شمارش می کنیم، تغییر می دهیم. ”

تیم تکنیکی را ایجاد کرد که تمام داده های تاریخی را جمع آوری و دیجیتالی کرده و به صورت بصری ترکیب می کند تا تصویر کامل داده هایی را که در اختیار ما قرار می دهد.

ترجمه دوست عزیز: جناب آقای پیمان نوروزی

منبع:

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181210115824.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *