اُسیریس رکس شواهدی از وجود آب در گذشته سیارک بنو پیدا کرد!!

فضاپیمای ناسا نشانه‌هایی از مواد معدنی هیدراته را در سطح بنو تشخیص داد و پیشنهاد کرد که سنگی که بنو از آن نشات گرفته است، یکبار آب مایع را میزبانی کرده است.

 

این تصویر سیارک بنو از 12 عکس تهیه شده در 2 دسامبر توسط فضاپیمای اُسیریس رکس از 24 کیلومتری (15 مایل) گرفته شده است. NASA GSFC / Univ. of Arizona

 

فضاپیمای اُسیریس رکس ناسا فقط در 3 دسامبر بر سیارک بنو فرود آمد و در حال حاضر اطلاعات جزئی هیجان‌انگیزی در مورد خانه جدید خود بدست آورد. مواد معدنی هیدراته شده در سطح بنو نشان می‌دهد که سنگ‌ها بر روی سیارک یک بار با آب در ارتباط بوده‌اند.

 

امی سیمون (مرکز پرواز فضایی ناسا گودارد) در یک کنفرانس مطبوعاتی 10 دسامبر در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در واشنگتن، گفت: “این یکی از چیزهایی است که ما امیدوار بودیم.” ” شواهدی از آب مایع در گذشته بنو. این واقعا خبر بزرگی است. “

 

همانطور که اُسیریس رکس به بنو نزدیک می‌‌شود، فضاپیما سیارک را از دور اسکن می‌کند. دو دستگاه میزان اشعه ماوراء‌بنفش و طول‌موج‌های مختلف نور را اندازه‌گیری می‌کنند و یک ابزار تشخیصی برای تعیین اتم‌ها و مولکول‌های موجود در سیارک وجود دارد.

 

این اسپکترومترها حضور هیدروکسیدها را تشخیص می‌دهند (مولکول‌هایی که حاوی اتم‌های اکسیژن و هیدروژن هستند). تیم مأموریت مظنون است که این مولکول‌ها در مواد معدنی خاک رس محبوس شده‌اند، به این معنی که در گذشته در برخی مواقع، آب سنگ‌های سیارک را خیس کرده است.

 

خود بونو خیلی کوچک است تا آب مایع را میزبانی کند. با این حال، محققان معتقدند که سنگ فضایی تقریبا 500 متری (0.3 مایل) در واقع یک تکه از یک سیارک بسیار بزرگ است که مدت‌ها پیش از آن جدا شده بود. این یافته نشان می‌دهد که آب مایع در گذشته در بنو وجود داشته است.

سیمون در یک کنفرانس مطبوعاتی:

“حضور مواد معدنی هیدراته در سراسر سیارک تایید می‌کند که بنو، بقایایی از اوایل تشکیل منظومه شمسی می‌باشد، یک نمونه عالی برای ماموریت اُسیریس رکس برای مطالعه ترکیب فرآورده‌های اولیه و ارگانیک است”،

 

اُسیریس رکس هم اکنون با سیارک همراه است. به مدت دو سال، تحقیق در سطح را انجام خواهد داد، و وقت خود را برای نمونه‌گیری از سطح، صرف می‌کند. سپس فضاپیمای حامل نمونه به زمین بازگردانده می‌شود و فرایند بازگشت به خانه در سال 2023 آغاز می‌شود.

 ترجمه: سارا سیدحاتمی

Osiris-REX Finds Hints of Past Water on Asteroid Bennu

By: Christopher Crockett | December 11, 2018

 

https://www.skyandtelescope.com/astronomy-news/osiris-rex-finds-hints-of-past-water-on-asteroid-bennu/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *