خبرهای جدید از InSight

دوربین دیجیتالی ابزار (IDC)، که در بازوی رباتیک InSight ناسا قرار دارد، این تصویر را از سطح مریخ در تاریخ 26 نوامبر 2018 گرفته است، همان رویز که فضاپیما بر روی سیاره سرخ قرار گرفت. پوشش گرد و غبار شفاف دوربین همچنان در این تصویر وجود دارد.این تصویر از InSight به زمین از طریق فضاپیمای اودیسه ناسا، که در حال حاضر در مریخ قرار دارد، رله می‌شود. اعتبار: NASA / JPL-Caltech

InSight ناسا سیگنال‌هایی را به زمین فرستاده است که نشان می‌دهد پانل های خورشیدی آن باز و در حال جمع آوری نور خورشید در سطح مریخ هستند. مدارگرذ اودیسه این تصاویر را به زمین در حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر   (8:30 p.m. EST) رله کرد. استقرار پنل خورشیدی تضمین میکند که فضاپیما می‌تواند هر روز باتری خود را شارژ کند. اودیسه همچنین یک عکس از سایت محل فرود InSight را نشان می دهد.

تام هافمن، مدیر پروژه InSight در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا، که این ماموریت را بر عهده دارد، گفت: “تیم InSight می‌تواند امشب کمی آرام بگیرند. ما می‌دانیم که پنلهای خورشیدی فضاپیما کار می‌کنند. “این یک روز طولانی برای تیم بوده است. اما فردا یک فصل جدید هیجان انگیز برای InSight آغاز می‌شود: عملیات سطحی و آغاز مرحله کار با ابزار.”

پنلهای دوقلوی InSight به اندازه 7 فوت (2.2 متر) گسترده است. مریخ نور خورشید ضعیفتری نسبت به زمین دریافت می‌کند زیرا بسیار دورتر از خورشید است. اما فرودگر نیاز به کار زیادی ندارد: پانلها در روز روشن به میزان 600 تا 700 وات شارژ می‌شوند که برای نگهداری ابزارها و عملیات در سیاره سرخ کافی می‌باشد. حتی زمانی که گرد و غبار پانلها را پوشش میدهد – احتمالا یک رخداد معمول در مریخ است – آنها باید قادر به ارائه حداقل 200 تا 300 وات باشند.

این پانلها براسا پنلهای مریخ نوردPhoenix  طراحی شده‌اند، هرچند InSight کمی بزرگتر است تا تولید قدرت بیشتری داشته باشد و قدرت ساختاری خود را افزایش دهد. این تغییرات برای حمایت از عملیات برای یک سال کامل مریخ (دو سال زمین) ضروری بود.

در روزهای آینده، تیم ماموریت بازوی روباتیک InSight را باز می‌کند و از دوربین متصل به آن استفاده می‌کنند تا مهندسان بتوانند تصمیم بگیرند تا ابزار علمی فضاپیما کجا قرار گیرد. این عملیات دو تا سه ماه طول خواهد کشید تا این ابزارها به طور کامل مستقر شوند و اطلاعات را ارسال کنند.

در همین حال، InSight از سنسورهای آب و هوای و مغناطیس سنج خود استفاده خواهد کرد تا از محل فرود آن در Elysium Planitia – خانه جدید خود در مریخ، اطلاعات جمع‌آوری کند.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://phys.org/news/2018-11-insight-rays-mars.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *