اینها دقیق ترین تصاویری هستند که از ماه تاکنون روی زمین گرفته شده است

 

 

سامانه‌های رادار دفاعی سیاره‌ای ما بسیار قوی‌تر می‌شوند.

 

دهانه Tycho ماه با جزئیات با وضوح 16 فوت (5 متر)، همانطور که توسط یک سیستم راداری نمونه اولیه در تلسکوپ گرین بانک تصویر شده است. (اعتبار تصویر: NRAO/GBO/Raytheon/NSF/AUI)

 

همه ما این آمار را شنیده‌ایم که نشان می‌دهد فضاپیمای آپولو ۱۱ با موفقیت ما را با قدرت محاسباتی کمتری نسبت به آیفون به ماه برد.

 

اکنون، نمونه اولیه سیستم راداری در حال آزمایش در تلسکوپ گرین بانک بنیاد ملی علوم (GBT) در ویرجینیای غربی، با استفاده از فرستنده‌ای کم‌قدرت‌تر از اجاق مایکروویو، دقیق‌ترین عکس ماه را از زمین گرفته است.

 

پاتریک تیلور، رئیس بخش رادار GBO و NRAO در بیانیه‌ای گفت: «این بسیار شگفت‌انگیز است که ما تا به حال توانسته‌ایم آن‌ها را با مصرف انرژی کمتری نسبت به یک وسیله خانگی معمولی بگیریم».

 

نمونه اولیه با همکاری رصدخانه ملی رادیو نجوم (NRAO)، رصدخانه گرین بانک (GBO) و Raytheon Intelligence & Space (RIS) است. این مشارکت در حال طراحی یک سیستم راداری سیاره‌ای نسل بعدی برای GBT است که می‌تواند برای مطالعه اجرام آسمانی در منظومه شمسی استفاده شود.

 

برای این آزمایش، مهندسان GBT را به یک فرستنده راداری با توان 700 وات مجهز کردند. آنها فرستنده را به سمت ماه نشان دادند و پژواک‌های راداری به آرایه خط پایه بسیار طولانی NRAO (VLBA) بازگردانده شد که دارای 10 آنتن در سراسر ایالات متحده است. نتیجه یک تصویر فوق جزئی از دهانه تیکو با وضوح 16.4 فوت (5 متر) بود که بالاترین وضوح تصویر از ماه از زمین گرفته شده است.

 

تصویر 1 از 3

دهانه Tycho ماه، همانطور که توسط یک سیستم راداری نمونه اولیه در تلسکوپ گرین بانک تصویر شده است. (اعتبار تصویر: NRAO/GBO/Raytheon/NSF/AUI)

 

تصویری دقیق از دهانه Tycho ماه، وضوح بالای سیستم راداری نمونه اولیه در رصدخانه گرین بانک را نشان می‌دهد. (اعتبار تصویر: NRAO/GBO/Raytheon/NSF/AUI)

 

دهانه Tycho ماه با جزئیات وضوح 16 فوت (5 متر)، همانطور که توسط یک سیستم راداری نمونه در تلسکوپ گرین بانک تصویر شده است. (اعتبار تصویر: NRAO/GBO/Raytheon/NSF/AUI)

 

هدف بلندمدت این پروژه تجهیز GBT به رادار 500 کیلوواتی و سپس استفاده از VLBA و آرایه بسیار بزرگ نسل بعدی (ngVLA) به عنوان گیرنده است. با نزدیک به 1000 برابر قدرت خروجی فرستنده نمونه اولیه، تصاویر به دست آمده حتی واضح تر خواهند بود.

 

این تیم نمونه اولیه را روی یک سنگ فضایی و همچنین ماه آزمایش کردند. تیلور گفت: «در آزمایش‌های خود، ما توانستیم سیارکی را در فاصله 2.1 میلیون کیلومتری از ما صفر کنیم که بیش از پنج برابر فاصله زمین تا ماه است. اندازه این سیارک حدود یک کیلومتر [0.6 مایل] است که به اندازه کافی بزرگ است که در صورت برخورد با آن، ویرانگری جهانی ایجاد کند.

 

و رادار ابزاری حیاتی برای اخترشناسانی است که به دنبال ترسیم دقیق مسیر یک سیارک و ارزیابی اینکه آیا خطری برای زمین است یا خیر. پاتریک گفت: «با سیستم پرقدرت، می‌توانیم اجسام بیشتری را در دورتر مطالعه کنیم. وقتی نوبت به توسعه استراتژی‌ها برای اثرات احتمالی می‌رسد، داشتن زمان هشدار بیشتر همه چیز است.»

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

These are the most detailed images of the moon ever taken on Earth

By Stefanie Waldek

https://www.space.com/green-bank-radar-highest-resolution-moon-photos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *