هشت روشی که ما بوسیله آنها می‌‌دانیم سیاه‌چاله‌ها واقعاً وجود دارند!! قسمت اول

 

 

سیاهچاله‌ها ممکن است علمی تخیلی به نظر برسند، اما شواهد قابل توجهی برای اثبات واقعی بودن آنها وجود دارد.

 

در میان همه مفاهیم بسیار دور در نجوم، سیاهچاله‌ها ممکن است عجیب‌ترین آنها باشند. ناحیه‌ای از فضا که هیچ چیز، حتی خود نور نمی‌تواند از آن فرار کند، این غول‌های تاریک چشم‌انداز بسیار وحشتناکی را نیز ارائه می‌دهند. با شکستن همه قوانین عادی فیزیک در درون آنها، وسوسه انگیز است که سیاهچاله‌ها را به عنوان مطالب علمی تخیلی نادیده بگیریم. با این حال، شواهد زیادی – مستقیم و غیرمستقیم – وجود دارد که آنها واقعاً در جهان وجود دارند.

 

“پیش بینی قوی” آلبرت انیشتین

مشخص شد که سیاهچاله‌ها نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر از نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین هستند. (اعتبار تصویر: Bettmann / Contributor)

 

به عنوان یک احتمال نظری، سیاه‌چاله‌ها در سال 1916 توسط کارل شوارتشیلد پیش‌بینی شدند، که آنها را نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر از نظریه نسبیت عام اینشتین دانست. به عبارت دیگر، اگر نظریه اینشتین درست باشد – و همه شواهد نشان دهند که اینطور است – پس سیاهچاله‌ها باید وجود داشته باشند. به گفته دانشگاه کمبریج، راجر پنروز و استفان هاوکینگ نشان دادند که هر جسمی که به سیاه‌چاله وارد شود، در آنجا قوانین سنتی فیزیک شکسته می‌شود. این امر به قدری مورد پذیرش قرار گرفته است که “به دلیل کشف این که تشکیل سیاهچاله‌ها پیش‌بینی قوی نظریه نسبیت عمومی است”، جایزه نوبل فیزیک 2020 را به پنروز اهدا کردند.

 

منبع:

8 ways we know that black holes really do exist

By Andrew May about 2 hours ago

https://www.space.com/how-we-know-black-holes-exist

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *