مریخ‌نورد کنجکاوی، قطعه سنگ براقی را کشف کرده است!!

مریخ‌نورد کنجکاوی بر روی مریخ یک سنگ غیرمعمول براق پیدا کرده است، که دانشمندان می‌گویند احتمال دارد که یک شهاب سنگ باشد. اعتبار: NASA / JPL-Caltech / LANL

گاهی اوقات همه چیز حیرت انگیز است و مریخ نوردی کنجکاوی ناسا متفاوت نیست.

در پایان ماه نوامبر، مریخ‌نورد یک سنگ را کشف کرد که از آن زمان به نام “Little Colonsay” نامگذاری شده است. در عکس‌های اولیه سنگ که توسط مریخ‌نورد گرفته شده، Little Colonsay به نظر می‌رسد غالبا براق است، در نتیجه دانشمندان در تیم به این باور رسیدند که می‌تواند یک شهاب سنگ باشد که به سطح مریخ سقوط کرده است.

یک دانشمند مأمور در بروزرسانی وبلاگ ناسا برای مریخ‌نورد منتشر شده در 28 نوامبر نوشت: “اما به نظر می‌رسد می‌تواند ما را فریب دهد و اثبات تنها از طریق بررسی شیمیایی به دست می‌آید.” این گروه به کنجکاوی دستور دادند که جزئیات سنگ را مطالعه کند، مریخ‌نورد قادر به انجام این کار شد. تیم کنجکاوی دوست دارد دوباره آن را امتحان کند ولی زمان مشخصی را مشخص نکرده است.

فضای مریخ بسیار نازک‌تر است. تجزیه و تحلیل شیمیایی نیز در شهاب‌سنگ‌های زمینی استفاده می‌شود.

در حالی که ابزار ChemCam کنجکاوی با Little Colonsay مشغول است، دیگر ابزارهای موجود در حفاری، حفاری و نمونه‌برداری از سنگ‌های دیگر را برعهده دارند و سنسورهای محیطی مریخ‌نورد منطقه اطراف را بازرسی می‌کنند.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://www.space.com/42625-shiny-mars-rock-curiosity-rover-photo.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *