“مکعب” عجیب روی ماه را به خاطر دارید؟ یوتو ـ2 بالاخره عکسهای نزدیکتری از آن گرفت!!

 

 

“مکعب ماه” مرموز چین دیگر یک راز نیست. فاش بزرگ: این سنگی است که حتی به شکل مکعب هم نیست.

مریخ نورد یوتو-2 این کشور این شی را – که به نظر می رسید یک مکعب خاکستری در افق ماه بود – در اوایل دسامبر کشف کرد. اداره ملی فضایی چین (CNSA) آن را «کلبه اسرارآمیز» نامید و با بازیگوشی حدس زد که این مکعب ممکن است یک خانه یا فضاپیمای بیگانه باشد.

 

 

گزارشهای خبری آن را «مکعب ماه» نامیدند. به گزارش وبلاگ «فضای ما» که وابسته به آژانس است، CNSA تخمین زد که این شی حدود 80 متر (262 فوت) دورتر بود که دو یا سه ماه طول می‌کشد تا مریخ‌نورد به مکعب برسد.

 

پس از چندین هفته آماده‌سازی و پیمایش، مریخ‌نورد به اندازه کافی نزدیک است تا ببیند که “کلبه مرموز” فقط یک سنگ است. ظاهر هندسی با خطوط تیز آن در افق ترفند ساده‌ای از پرسپکتیو، نور و سایه بود.

 

تصویر یوتو ـ2 از نزدیک صخره. (CNSA/CLEP/فضای ما)

 

یکی از کنترل‌کننده‌های زمینی مریخ‌نورد در وبلاگ اشاره کرد که شکل سنگ شبیه خرگوش است و در جلوی آن سنگ‌های کوچکتری شبیه هویج قرار دارد. نام مریخ‌نورد، یوتو، به معنای “خرگوش یشمی” است – که اکنون هم‌نام این سنگ نیز هست.

 

یوتوـ2 در ژانویه 2019 به ماه رسید، زمانی که فرودگر  چانگ‌ای ـ4 روی سطح ماه فرود آمد و یک سطح شیبدار برای فرود مریخ‌نورد ایجاد کرد. این اولین ماموریتی بود که در سمت دور ماه فرود آمد.

 

در سه سال پس از آن، یوتوـ2 بیش از 1000 متر (3200 فوت) مسیر طی کرد، از رادار نفوذی زمین برای آشکار کردن یک لایه عمیق شگفت‌انگیز از خاک ماه استفاده کرد و سنگ‌هایی را از گوشته ماه در زیر پوسته شناسایی کرد که به سمت سطح رانده شده‌اند، زمانی که یک سیارک بیلیونها سال پیش به ماه برخورد کرد.

نگاهی دقیق‌تر به سنگ. (CNSA/CLEP/فضای ما)

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Remember That Weird ‘Cube’ on The Moon? Yutu-2 Finally Took Closer Pictures

MORGAN MCFALL-JOHNSEN, BUSINESS INSIDER

10 JANUARY 2022

https://www.sciencealert.com/three-guesses-what-that-mysterious-hut-found-on-the-moon-turned-out-to-be

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *