مریخ‌نورد پشتکار بر روی مریخ در یک تصویر ماهواره‌ای جدید از فضا دیده شد

 

 

پشتکار در حال حرکت به محل تمرین بعدی خود در دهانه جزروی مریخ است.

 

 

 مریخ‌نورد پشتکاردر این تصویر ماهواره‌ای از بالای سیاره سرخ مانند همیشه عجیب و غریب به نظر می‌رسد. (اعتبار تصویر: ناسا/JPL-Caltech/دانشگاه آریزونا)

 

مریخ‌نورد ناسا در صخره‌های مریخ در یک تصویر ماهواره‌ای جدید می‌درخشد.

 

استقامت-یا “پرسی”، برای آشنایانش-از زمانی که در ماه فوریه پرش با چتر نجات را در سیاره سرخ به پایان رساند، در اطراف دهانه عظیم جزرو در حال چرخش است. در این تصویر  که توسط مدارگرد شناسایی مریخ گرفته شده است، پرسی  بر روی خاک سیتای جنوبی مجموعه‌ای از خط‌الراس سنگی پوشیده از تپه‌های ماسه‌ای – را به منظور یافتن یک تخته سنگ زیبا و باستانی برای حفاری به جلو می‌راند.

 

به گفته ناسا، سیتای جنوبی (که از واژه‌ای به زبان ناواجو به معنی “در میان شن و ماسه” آمده است) در فاصله 650 پا (200 متر) از محل اولین عملیات موفقیت‌آمیز حفاری پرسی فاصله دارد كه در اوایل سپتامبر به پایان رسید. پرسی با هدف قرار دادن یک تخته سنگ بزرگ با نام مستعار “Rochette”  یک نمونه هسته‌ای نازک را استخراج کرد که محققان ناسا امیدوارند بتوانند آن را بازیابی کرده و در ماموریت بدون سرنشین آینده به زمین تحویل دهند.

 

دانشمندان ناسا با جمع‌آوری نمونه‌های هسته سنگی از مکان‌های متعدد در دهانه جزرو، امیدوارند که بتوانند نمای کلی زمین‌شناسی و آب و هوای گذشته این سیاره را بررسی کنند که میلیون‌ها تا بیلیون‌ها سال قدمت دارد. بر اساس بیانیه ناسا، نتایج این مأموریت می‌تواند نشان دهد که آیا مریخ برای میزبانی حیات مناسب بوده یا نه و همچنین می‌تواند “راه را برای اکتشاف انسان در سیاره سرخ هموار کند“.

 

در همین حال، در بالا، مدارگرد شناسایی مریخ از مارس 2006 بی‌سر و صدا در حال بررسی سیاره سرخ است و پانزدهمین سال خود را در مدار در اوایل سال جاری جشن گرفت. ماموریت اصلی آن شکار نشانه‌های آب (در گذشته یا حال) در مریخ است، اما این ماهواره هرگز از گرفتن یک یا دو عکس از همکاران ربات خود دریغ نمی‌کند. در اوایل سال جاری، مدارگرد یک عکس واضح از مریخ‌نورد کنجکاوی که در حال رفتن به دامنه‌های Mont Mercou بود، گرفت.

 

Perseverance rover on Mars spotted from space in striking new satellite image

By Brandon Specktor 24 minutes ago

https://www.space.com/perseverance-mars-rover-spotted-by-recon-orbiter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *