داستان پشت عکس سیاه و سفید از استارشیپ اسپیس‌ایکس

نمونه اولیه استارشیپ اسپیس‌ایکس به صورت سیاه و سفید. (اعتبار تصویر: ایلان ماسک/توییتر)

 

نمونه اولیه استارشیپ اسپیس‌ایکس با عکس سیاه و سفید جدید توسط بنیانگذار شرکت ایلان ماسک به اشتراک گذاشته شد.

 

به نظر می‌رسد این تصویر نمونه اولیه استارشیپ SN20 (“شماره 20”) را در 4 آگوست با موشک مرحله اول سوپر هوی نشان می‌دهد.

 

این تصویر نمای نزدیک از سرهم کردن Starship و Super Heavy را نشان می‌دهد و مهندسان در زیر آن نشسته‌اند. این تصویر یادآور فیلم سیاه و سفید معروف “ناهار بالای آسمان‌خراش” است که توسط چارلز کلاید ابتس در 20 سپتامبر 1932 در حین ساخت مرکز راکفلر در منهتن گرفته شده است.

 

ماسک هیچ توضیحی در مورد عکس در 6 آگوست ارسال نکرد، اگرچه او در توییتر خود درباره بررسی تناسب آنها حرفهای زیادی برای گفتن داشت. ماسک در چندین توییت نوشت که “افتخاری است که با چنین تیم بزرگی کار کنم” و افزود که دیدن سرهم کردن این دو  “رویایی است”.

 

Super Heavy به تنهایی 230 فوت (70 متر) ارتفاع دارد و کشتی فضایی Starship 165 فوت (50 متر) دیگر به ارتفاع می‌افزاید. آنها مجموعاً 395 پا (120 متر) بلندتر از هر موشک دیگر هستند، از جمله موشک معروف ماهواره ناسا به نام Saturn V که ارتفاع آن 363 فوت (110 متر) بود.

 

فضاپیما و موشک آن باید قبل از اخذ مجوز، از آزمایشات متعدد فنی برای بلند شدن از سکوی پرتاب در نزدیکی روستای بوکا چیکا، تگزاس، برخوردار شوند. انتظار می‌رود هر دو Super Heavy و Starship SN20 آزمایشات آتش جداگانه‌ای را انجام دهند. اسپیس‌ایکس همچنین منتظر بررسی محیطی عملیات پرتاب استارشیپ از اداره هوانوردی فدرال است که تاریخ تکمیل آن نامشخص است.

 

ماسک در توییتر خود نوشت که استارشیپ و تقویت کننده Super Heavy آن قبل از اینکه آماده پرواز شوند به حداقل “4 مورد مهم” نیاز دارند. این موارد عبارتند از: کاشی‌های محافظ حرارتی نهایی برای استارشیپ، حفاظت حرارتی برای موتورهای Super Heavy، مخازن ذخیره‌سازی پیشرانه بیشتر و بازوی جدا کننده سریع استارشیپ که احتمالاً به برج زیربنایی متصل می‌شوند.

 

اسپیس ایکس چندین نمونه اولیه را در پرواز آزمایش کرده است، اما این اولین تلاش مداری برای برنامه استارشیپ خواهد بود. طرح پرواز مداری که به FAA ارائه شده است نشان می‌دهد که Super Heavy Booster 4، پس از پرتاب اولین نمونه استارشیپ در مدار، در خلیج مکزیک تقریباً 32 مایلی (32 کیلومتری) ساحل فرود می‌آید. استارشیپ خودش را به مدار می‌رساند، یکبار دور زمین می‌چرخد ​​و حدود 90 دقیقه پس از پرتاب، بر فراز اقیانوس آرام، در نزدیکی جزیره Kauai در هاوایی باز می‌گردد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

The story behind black-and-white photo of SpaceX’s Starship

https://ideahuntr.com/the-story-behind-black-and-white-photo-of-spacexs-starship/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *