ادغام کهکشان راه شیری و آندرومدا!!

نسل ما مطمئناً تا آن زمان وجود نخواهد داشت و مشخص نیست که بشر به عنوان یک گونه چه سرنوشتی خواهد داشت، اما در حدود 4.5 بیلیون سال دیگر کهکشان ما به لطف یک واقعه کهکشانی که شاهد وقوع آن خواهد بود، چیزی شبیه شکل فعلی نخواهد بود و راه شیری با آندرومدا ادغام می‌شود.

ادغام جفت کهکشان IC 1623

طبق جدیدترین اطلاعات، آندرومدا و تمام ستارگان آن و حتی شاید سیارات با سرعت تخمینی 68 مایل در ثانیه (109 کیلومتر در ثانیه) به سمت کهکشان راه شیری حرکت می‌کنند. طبق استانداردهای جهانی این سرعت بسیار کند است  اما یک واقعیت باقی‌مانده است.

تصور نکنید که یک برخورد کهکشانی لزوماً شامل برخورد اجسام آسمانی با یکدیگر و عواقب فاجعه‌بار آن می‌شود. از آنجا که فاصله این اجسام در هر دو کهکشان بسیار زیاد است، احتمال زیادی وجود دارد که چنین امر حیرت‌انگیزی اتفاق نیفتد و کل برخورد منجر به بیرون ریختن ستاره‌هایی از کهکشان ترکیبی تازه شکل گرفته خواهد شد – هنوز هم یک احتمالاً غم‌انگیز برای جهانهایی است که دور این ستاره‌ها می‌چرخند.

همانطور که گفته شد، ما تا آن زمان دیگر از بین خواهیم رفت، اما به لطف همه وسایلی که در حال حاضر داریم به جهان دوردست نگاه می‌کنیم، خواهیم دید که چگونه این رویداد رخ خواهد داد.

آنچه که اکنون مشاهده می‌کنید توسط ستاره‌شناسانی که در حال بررسی ادغام جفت کهکشان IC 1623 هستند که در 275 میلیون سال نوری زمین در صورت فلکی نهنگ قرار دارد. براساس اعلام آژانس فضایی اروپا (ESA) که این عکس را هفته گذشته منتشر کرد، “دو کهکشان در آخرین مراحل ادغام هستند.”

تلسکوپ هابل برای اولین بار IC 1623 را در سال 2008 کشف کرد “با استفاده از دو فیلتر در طول موج نوری و مادون قرمز.” طبق گفته ESA، این تصویر جدید “شامل داده‌های جدید دوربین Wide Field Camera 3 است و مشاهدات گرفته شده در هشت فیلتر را شامل می‌شود که طول‌موج‌های مادون قرمز تا ماوراء بنفش را دربرمی‌گیرد تا جزئیات دقیق IC 1623 را نشان دهد.”

Galaxies Colliding Millions of Light Years Away Is the Ultimate Fireworks Show