نحوه دیدن دنباله‌دار نئووایز

دنباله‌دار نئووایز در 23 ژوئیه در نزدیکی زمین بود. اکنون در آسمان شبانگاهی توسط دوربین دوچشمی توسط ناظران در نیمکره شمالی هنوز باشکوه است. چند ناظر در نیمکره جنوبی نیز شروع به ثبت دنباله‌دار NEOWISE می‌کنند. نمودارها و اطلاعات بیشتر برای دیدن دنباله‌دار در اواخر ماه ژوئیه و اوایل آگوست را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید.

 

موقعیت دنباله‌دار NEOWISE از 27 ژوئیه تا 2 آگوست 2020 ، روبروی غرب-شمال غربی اندکی پس از غروب، در ایالات متحده، ببینید چگونه منحنی دسته آبگردان بزرگ به ستاره درخشان Arcturus اشاره دارد؟ برای یک نمای خاص اندکی پس از غروب محلی شما، Stellarium را امتحان کنید. تصویر توسط ادی ایریزاری با استفاده از Stellarium.

 

دنباله‌دار C / 2020 F3 (NEOWISE) آن چیزی نیست که ستاره‌شناسان آن را دنباله دار عالی بنامند. اما یک دنباله‌دار دو چشمی شگفت‌انگیز است که در اوایل ماه ژوئیه، آسمان اولیه صبح ما را طی کرد. اکنون به محض تاریک شدن آسمان، در شب قابل مشاهده است.

 

دنباله‌دار NEOWISE در 23 ژوئیه نزدیک زمین بود و از 64 میلیون مایلی (103 میلیون کیلومتری) سیاره ما عبور کرد. بسیاری از ناظران گزارش داده‌اند که – هنگامی که آن را با دوربین دوچشمی مشاهده کردید می‌توانید با استفاده از تنها چشم غیرمسلح، این دنباله‌دار را به عنوان یک شی فازی مشاهده کنید.

 

اگر بخواهید دم شکوهمند دنباله‌دار NEOWISE را ببینید، استفاده از دوربین دوچشمی یا سایر ابزارهای نوری ضروری است.

فرصت عکاسی! اوایل شب جمعه، 31 ژوئیه، دنباله‌دار NEOWISE به جایی نزدیک می‌شود که ما در آن یک جفت کهکشان می‌بینیم. بازدید کننده آسمانی آن شب در نزدیکی کهکشان Koi Fish (NGC 4559) و کهکشان (NGC 4565) خواهد بود. ناظران با استفاده از یک تلسکوپ گوتو می‌توانند ابزار خود را به یکی از این کهکشان‌ها برای گرفتن تصویر مناسب هدایت کنند. تصویر توسط ادی ایریزاری با استفاده از Stellarium.

الساندرو مارتینی این تصاویر را در تاریخ 26 ژوئیه سال 2020 منتشر کرد. وی نوشت: “آناتومی دنباله‌دار NEOWISE. تصویری از C / 2020 F3 (NEOWISE) که دیشب با تلسکوپ خود با پردازش رنگ کاذب گرفتیم. اولین عکس (سمت چپ) جتهای گاز را که از هسته خارج می‌شوند تا وارد دم شود را مشخص می‌کند. دومی (سمت راست)، با تغییر رنگ مصنوعی ، چگالی مواد (گاز و غبار) که هسته را احاطه کرده و “مو” و دم این دنباله‌دار شگفت‌انگیز را نشان می‌دهد.

منظره دنباله دار NEOWISE از نیمکره جنوبی. دنباله دار NEOWISE چند هفته در آسمان نیمکره شمالی قابل مشاهده است. استفان جیمز اومهارا این تصویر را در 24 ژوئیه سال 2020 از ماون، بوتسوانا، در جنوب آفریقا ثبت کرد. وی نوشت: “این منظره از دنباله‌دار را در زیر نور ماه هلال با هر دو دم یونی (آبی) و گرد و غبار (زرد) آن (تصویر سمت چپ) نشان می‌دهد. تصویر سمت راست، سر و گرد و غبار دنباله‌دار را نشان می‌دهد که به دلیل وزش باد گرد و غباری در جو زمین بسیار قرمز به نظر می‌رسد. ”

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

How to see Comet NEOWISE

Posted by Eddie Irizarry in SPACE | July 27, 2020

https://earthsky.org/space/how-to-see-comet-c2020-f3-neowise

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *