چین عکس‌های شگفت‌انگیز ماه را با جهان به اشتراک می‌گذارد!!

صخره هرمی که توسط چینی‌ها نامگذاری شده است. این سنگ بلافاصله پس از ایجاد دهانه، بوجود آمد. اعتبار:Chinese Academy of Sciences/China National SpaceAdministration / The Science and Application Centre for Moon and Deep Space Exploration/Emily Lakdawalla.

چین صدها عکس از ماه را منتشر کرده است که توسط فرودگر چانگ ای3 و ماه‌نورد همراه آن یوتو گرفته شده است. 50 سال از اولین عکس‌های گرفته شده از ماه توسط فضانوردان در ماموریت آپولو 11 ناسا گذشته است. چین سومین کشوری بعد از ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی پیش از آن است که در ماه فرود می‌آید.

 با وجود اینکه ماه‌نورد یوتو پس از مدت کوتاهی در سطح ماه به حرکت افتاد، سیستم‌های دوربین مأموریت صدها عکس را ضبط کرده‌اند.

 با تشکر از کار سخت امیلی لاکداوالا در انجمن سیاره‌ای، که با استفاده از یک وب‌سایت چینی، برخی از این تصاویر را در کنار هم قرار داد تا بتوانیم به چگونگی کار چانگ ای 3 و یوتو پی ببریم.

این یک تصویر 360 درجه پانوراما از مریخ‌نورد و بخشی از فرودگر است. سنگهای سفید روشن حاشیه لبه دهانه در سمت چپ مشاهده می‌شوند. اعتبار: Chinese Academy of Sciences/China National Space Administration/The Science and Application Centre for Moon and Deep Space Exploration/Emily Lakdawalla.

ردپای یوتو بر روی ماه دیده می‌شود. اعتبار: Sciences/China National Space Administration/The Science and Application Centre for Moon and Deep Space Exploration/Emily Lakdawalla.

این تصویر بسیاری از جزئیات ماه‌نورد یوتو را نشان می‌دهد. اعتبار: Sciences/China National Space Administration/The Science and Application Centre for Moon and Deep Space Exploration/Emily Lakdawalla.

این تصویر یوتو را نشان می‌دهد که از منطقه فرود و ردپایش نشان می‌دهد. اعتبار: Sciences/China National Space Administration/The Science and Application Centre for Moon and Deep Space Exploration/Emily Lakdawalla.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

China shares stunning new moon photos with the world

February 4, 2016 by Evan Gough, Universe Today

Read more at: https://phys.org/news/2016-02-china-stunning-moon-photos-world.html#jCp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *