سه خوشه باز جدید در راه شیری کشف شدند!!

تصویر منطقه‌ای در آسمان شامل خوشه‌های کشف شده و NGC 5999 را نشان می‌دهد. دایره‌ها نشان‌دهنده شعاع محدود خوشه‌ها هستند. خوشه‌های فهرست شده Majaess 166 و Teutsch 81 نیز نشان داده شده است. اعتبار: Ferreira et al., 2018.

اخترشناسان برزیلی با استفاده از داده‌های ماهواره گایا  ESA سه خوشه باز جدید در راه شیری را کشف کرده‌اند. خوشه‌هایی که UFMG 1، UFMG 2 و UFMG 3 نامگذاری شده‌اند، در بازوی قوس کهکشان یافت شدند. این کشف در یک مقاله منتشر شده arXiv.org در 27 دسامبر گزارش شده است.

خوشه‌های باز، که از یک ابر مولکولی بزرگ تشکیل شده‌اند، گروه‌هایی از ستاره‌هایی هستند که بوسیله گرانش به یکدیگر متصل هستند. تا کنون، بیش از 1000 عدد از آنها در راه شیری کشف شده است، و دانشمندان هنوز به دنبال تعداد بیشتری هستند و امیدوارند که انواع مختلف این گروه‌بندی‌های ستاره‌ای پیدا کنند. گسترش لیست خوشه‌های‌باز شناخته شده کهکشان می‌تواند برای بهبود درک ما از شکل‌گیری و تکامل کهکشان ما، حیاتی باشد.

در حال حاضر، گروهی از اخترشناسان به رهبری فیلیپ ای. فریرا از دانشگاه فدرال میناس گرایس در برزیل، شناسایی سه خوشه باز جدید در بازوی قوس در مجاور خوشه متوسط NGC 5999 کشف کردند. با تجزیه و تحلیل داده‌های منتشر شده گایا در منطقه مجاور NGC 5999، آنها متوجه وجود خوشه‌های دیگری شدند که در مطالعات قبلی گزارش نشده بود

خوشه‌های جدید شناسایی شده در حدود 4900 سال نوری زمین قرار دارند. محققان تخمین می‌زنند که خوشه ها بین 0.1 تا 1.4 میلیارد سال سن دارند.

علاوه بر این، ستاره شناسان خاطر نشان کردند که UFMG 3 در آسمان نزدیک دو خوشه شناخته شده مشهور دیگر قرار دارد: Majaess 166 و Teutsch 81. آنها اضافه کردند که این دو خوشه احتمالا خوشه‌های دوردست در جهت UFMG 3 هستند.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://phys.org/news/2019-01-clusters-milky.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *