از دیدن بزرگترین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از کیهان شگفت زده شوید!!

 

 

آخرین گنجینه شامل کهکشانهای باستانی و شگفتی‌های بی‌شمار کیهانی است.

 

تصویر Epoch 1جفت کهکشان مارپیچی متقابل قابل مشاهده در گوشه پایین سمت چپ، همچنین با یک نقطه سفید که احتمالاً اولین ابرنواختر گرفته شده توسط جیمز وب را نشان می‌دهد. (اعتبار تصویر: NASA/STScI/CEERS/TACC/S. Finkelstein/M. Bagley/Z. Levay. اسکرین شات توسط Space.com)

 

شگفتیهای عمق فضا هرگز به این خوبی به نظر نمی‌رسیدند.

 

تیمی از دانشمندان که با داده‌های بدست آمده کار می‌کنند، تصویری از تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را ​​منتشر کرده‌اند. تصویر حاصل از همکاری پژوهش علمی انتشار زودهنگام تکامل کیهانی (CEERS) است که از 690 فریم جداگانه با دوربین مادون قرمز نزدیک JWST (NIRCam) گرفته شده است.

 

همانطور که مشخص است، تصویر Epoch 1، کهکشان‌های دوردست را نشان می‌دهد که نور آن‌ها از نور مرئی به نور فروسرخ در طول سفر خود در زمان و مکان تغییر کرده است و مجموعه‌ای از کنجکاوی‌ها را به تصویر می‌کشد که بدون شک الهام‌بخش مطالعات بیشتر هستند.

 

بیانیه مطبوعاتی CEERS خاطرنشان می‌کند: « Epoch 1کمتر از نیمی از کل منطقه بررسی ما در آسمان را پوشش می‌دهد. “

 

اینها شامل یک جرم با  انتقال شدید به قرمز است – کهکشان میزی برای دختر رئیس پروژه استیون فینکلشتاین – که ممکن است یکی از اولین کهکشان‌هایی باشد که تا به حال مشاهده شده است و کمتر از 400 میلیون سال پس از انفجار بزرگ ظاهر شده است.

 

دیگر شگفتی‌هایی که توسط تیم CEERS ذکر شده عبارتند از یک کمان از کهکشان‌های کوچکتر نزدیک به یک کهکشان درخشان، کهکشان‌های مارپیچی در حال تعامل، یک ابرنواختر و گروهی از کهکشان‌های قرمز.

 

تصویر را می‌توان در صفحات پروژه CEERS  با وضوح متوسط ​​و بالا کاوش کرد:

https://ceers.github.io/ceers-first-images-release.html

 با این حال، توصیه می‌شود که این کار را به جای تلفن خود روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ انجام دهید، زیرا این فایل بسیار بزرگ است (262 مگابایت).

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Marvel at the James Webb Space Telescope’s largest image of the cosmos yet

By Andrew Jones

https://www.space.com/james-webb-space-telescope-largest-image

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *