تیم وب به طور مخفیانه عکسی از مشتری انداختند و ما نمی‌توانیم از خیره شدن به آن دست برداریم!!

 

 

امروز صبح ما در دیوانگی بر سر یک نگاه اجمالی از یک کهکشان بودیم که در اولین تصاویر تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) آشکار شد.

 

وب تعدادی عکس مخفی از مشتری نیز منتشر کرده است!

 

این تصاویر که در حین آزمایش وب گرفته شده است در گزارش راه اندازی وب ارائه شده است.

 

تصاویری که در زیر می‌توانید با جزئیات بیشتری مشاهده کنید، مشتری و حلقه‌های آن و همچنین سه قمر آن: اروپا، تبه و متیس را نشان می‌دهند.

 

شما همچنین می توانید سایه اروپا را در تصویر سمت چپ، درست در کنار لکه قرمز بزرگ سیاره مشاهده کنید.

 (NASA، ESA، CSA، و STScI)

تصویر بالا: تصویر سمت چپ توسط دوربین مادون قرمز نزدیک وب با استفاده از فیلتری گرفته شده است که طول‌موج‌های کوتاه را مشخص می‌کند. تصویر سمت راست با فیلتری گرفته شده است که طول موج های طولانی نور را مشخص می‌کند.

 

این تصاویر توسط دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده‌اند و از دو فیلتر مختلف استفاده می‌کنند که طول موج‌های جداگانه نور را مشخص می‌کنند.

بخشی از آزمایش اطمینان از این بود که وب می‌تواند اجرام سریع در حال حرکت در منظومه شمسی را ردیابی کند.

برای این کار، وب از 9 هدف عکاسی کرد و مشتری کندترین حرکت را داشت – اما همانطور که می‌بینید، یکی از خیره کننده‌ترین آنها بود.

این آزمایش همچنین نشان داد که می‌توان از وب برای عکاسی از جزئیاتی مانند قمرها و حلقه‌های اطراف سیاره ای به روشنایی مشتری استفاده کرد.

گزارش راه‌اندازی توضیح می‌دهد: «انتظار می‌رفت رصد یک سیاره درخشان و قمر‌ها و حلقه‌های آن چالش‌برانگیز باشد، زیرا نور پراکنده‌ای که ممکن است بر ابزار علمی مورد استفاده تأثیر بگذارد، اما همچنین حسگر هدایت خوب باید ستاره‌های راهنما را در نزدیکی سیاره درخشان ردیابی کند.

“این مشاهدات این انتظار را تایید کرد که تا زمانی که مشتری حداقل 140 اینچ از FGS فاصله داشته باشد، اکتساب ستاره راهنما، مطابق با مدل سازی قبل از پرواز با موفقیت کار می‌کند.”

همه اینها خبر خوبی است زیرا به این معنی است که وب در ردیابی چیزهایی مانند اجرام نزدیک به زمین و دنباله‌دارها مفید خواهد بود.

به طور کلی، گزارش راه‌اندازی نشان می‌دهد که وب حتی بهتر از حد انتظار عمل می‌کند.

“نتیجه کلیدی شش ماه راه‌اندازی این است: وب کاملاً قادر به دستیابی به اکتشافاتی است که برای آن ساخته شده است. وب برای ایجاد پیشرفتهای اساسی در درک ما از شکل گیری و تکامل کهکشانها، ستاره‌ها و سیستم‌های سیاره‌ای پیش بینی شده است. ما اکنون با اطمینان می دانیم که چنین خواهد شد.» ما منتظر عکس‌های بیشتری در هفته‌ها و ماه‌های آینده هستیم!

 

منبع:

The Webb Team Just Stealthily Dropped a Picture of Jupiter, And We Can’t Stop Staring

SCIENCEALERT STAFF

13 JULY 2022

https://www.sciencealert.com/webb-actually-dropped-a-sneaky-picture-of-jupiter-and-we-can-t-stop-staring

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *