اولین تصویر وب دوشنبه توسط بایدن رونمایی می‌شود!!

 

 

تاریخ انتشار رسمی اولین تصاویر تلسکوپ فضایی وب سه‌شنبه، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اولین تصویر وب عمیق‌ترین منظره‌ای از کیهان را که تا به حال دیده‌ایم در روز دوشنبه 11 ژوئیه رونمایی خواهد کرد.

در اینجا تلسکوپ فضایی جیمز وب در 5 مارس 2020، قبل از پرتاب نشان داده شده است. ما روز دوشنبه اولین تصویر وب را دریافت خواهیم کرد. تصویر از طریق ناسا/ کریس گان.

 

تاریخ انتشار رسمی اولین تصاویر موردانتظار از تلسکوپ فضایی جیمز وب – جانشین هابل – سه شنبه، 12 ژوئیه 2022 است. اما مقامات ناسا تایید می کنند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اولین تصویر وب را امروز (11 ژوئیه) رونمایی خواهد کرد.

 

این تصویر به عنوان اولین میدان عمیق وب شناخته می‌شود. این عمیقترین منظره جهان است که هنوز … دورترین نقطه‌ای است که تا به حال به گذشته نگاه کرده‌ایم. به گفته ناسا، این کهکشان‌ها را همانطور نشان می‌دهد، که تا 13 بیلیون سال نه چندان دور پس از انفجار بزرگ گذشته ظاهر شده‌اند.

 

آژانس فضایی گفت که روز دوشنبه به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور اطلاع رسانی خواهد کرد و برای رونمایی از اولین تصویر وب در کاخ سفید برنامه ریزی شده است.

در اینجا برخی از مراحل مهمی است که وب در سفر خود به L2 انجام داد که پس از راه اندازی آن در 25 دسامبر 2021 آغاز شد. وب در 24 ژانویه 2022 به L2 رسید. ماه های میانی را در مرحله آزمایش گذرانده است. تصویر از AURA/Planetary Society.

 

روز انتشار تصویر سه شنبه 12 جولای است

در روز سه‌شنبه، ناسا و شرکای آن در مأموریت تلسکوپ وب – آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا – یک روز رسمی برای انتشار تصاویر متعدد وب برنامه‌ریزی می‌کنند. برای پخش جریانی زنده از فعالیت‌های انتشار اولین تصاویر وب در روز سه‌شنبه از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید:

https://earthsky.org/space/first-webb-images-to-be-released-july-12/

تلسکوپ وب در 25 دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد و یک ماه را صرف انجام شاهکارهای مهندسی حیاتی کرد – برای آشکار کردن 18 بخش شش ضلعی آینه 21 فوتی (6.5 متری) خود – در حالی که به سمت نقطه L2 در منظومه زمین-خورشید حرکت می‌کرد. در 24 ژانویه 2022 به L2 ، جایی که اکنون به دور خورشید می چرخد، تقریباً چهار برابر فاصله ماه از زمین رسید.

 

پس از انتشار اولین تصاویر در روز سه شنبه، 12 ژوئیه، ستاره شناسان شروع به هدف گیری وب به سمت بیرون به سمت کیهان خواهند کرد. آنها انتظار دارند که رصدخانه فضایی 10 بیلیون دلاری بینشهای حیرت انگیز جدیدی در مورد کیهان ما ارائه دهد.

5 نقطه در منظومه زمین-خورشید وجود دارد که در آن فضاپیما می‌تواند با چنان سرعتی حرکت کند که فضاپیما نسبت به زمین و خورشید در جای خود بماند. اینها 5 نقطه لاگرانژ هستند که در اینجا نشان داده شده است. وب در L2 واقع شده است. تصویر از ناسا

 

منبع:

Sneak peak of 1st Webb image due Monday

Posted by Deborah Byrd July 11, 2022

https://earthsky.org/human-world/sneak-peak-of-1st-webb-image-july-11-2022/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *