به علت تحقیق ناسا بر روی هابل، این تلسکوپ در حالت ایمن باقی می‌ماند!!

اعتبار: مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا

 

ناسا به بررسی این موضوع ادامه می‌دهد که چرا ابزارهای تلسکوپ فضایی هابل اخیراً به حالت ایمن در آمدند و عملیات علمی را به حالت تعلیق درآوردند. ابزار سالم هستند و تا زمانی که تیم ماموریت به تحقیقات خود ادامه می‌دهد، در حالت ایمن باقی خواهند ماند.

 

ابزارهای علمی هابل کدهای خطا را در ساعت 1:46 بامداد روز 23 اکتبر صادر کردند که نشان دهنده از بین رفتن یک پیام همگام‌سازی خاص است. این پیام اطلاعات زمانی را ارائه می‌دهد که ابزارها برای پاسخگویی صحیح به درخواستها و دستورات داده استفاده می‌کنند. تیم ماموریت ابزارها را تنظیم مجدد کرد و صبح روز بعد عملیات علمی را از سر گرفت.

 

در ساعت 2:38 بامداد 25 اکتبر EDT، ابزارهای علمی دوباره کدهای خطا را صادر کردند که نشان دهنده از دست دادن چندگانه پیام‌های همگام‌سازی است. در نتیجه، ابزارهای علمی به طور مستقل طبق حالت برنامه‌ریزی‌شده وارد حالت امن شدند.

 

اعضای تیم ماموریت در حال ارزیابی داده‌های فضاپیما و نمودارهای سیستم هستند تا مشکل هماهنگ‌سازی و نحوه رسیدگی به آن را بهتر درک کنند. آنها همچنین در حال توسعه و آزمایش روش‌هایی برای جمع‌آوری داده‌های اضافی فضاپیما هستند. انتظار می‌رود این فعالیت‌ها حداقل یک هفته طول بکشد. بقیه فضاپیما طبق انتظار عمل می‌کند.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Hubble remains in safe mode, NASA team investigating

by NASA’s Goddard Space Flight Center

https://phys.org/news/2021-11-hubble-safe-mode-nasa-team.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *