عدم استقرار کامل آرایه خورشیدی بال‌مانند کاوشگر سیارکی لوسی ناسا

 

 

تصویر هنری از آرایه‌های خورشیدی لوسی در فرآیند استقرار. (اعتبار تصویر: آزمایشگاه تصویر مفهومی مرکز پرواز فضایی گوددارد ناسا)

 

کاوشگر سیارک لوسی ناسا با یک بال نیمه باز به پرواز خود ادامه می‌دهد.

 

اندکی پس از بلند شدن لوسی در 16 اکتبر، اعضای تیم ماموریت متوجه شدند که یکی از دو آرایه خورشیدی عظیم فضاپیما به طور کامل مستقر نشده است. گردانندگان لوسی سخت روی این مشکل کار کرده‌اند، اما در حال حاضر مشکل حل نشده باقی مانده است.

 

مقامات ناسا در به‌روزرسانی بعد از ظهر چهارشنبه (27 اکتبر) نوشتند: «تحلیلها نشان می‌دهد که آرایه بین 75 تا 95 درصد مستقر شده است. در حال حاضر توسط یک بند در جای خود نگه داشته شده است، که به طور خاص برای کمک به باز کردن آرایه‌ها در حین استقرار طراحی شده است).

 

مقامات ناسا افزودند: «یک تیم برای تعیین علت عدم استقرار کامل آرایه خورشیدی ادامه می‌دهد.» ناسا و SwRI در حال ارزیابی طیف وسیعی از گزینه‌ها، از جمله امکان خروج از آرایه در وضعیت فعلی‌اش هستند.

 

SwRI موسسه تحقیقاتی جنوب غربی در بولدر، کلرادو، پایگاه اصلی محقق اصلی لوسی، هال لویسون است.

 

مقامات ناسا گفتند جدای از مشکل آرایه خورشیدی، لوسی و سیستم‌های آن در وضعیت خوبی هستند. فضاپیما به بررسی نقاط عطف ادامه می‌دهد و چندین مانور کوچک را طبق برنامه‌ریزی انجام داده است. مقامات ناسا در این به روز رسانی نوشتند که این هواپیما در حال حاضر در حالت کروز است، “که حالت استاندارد برای پروازهای خروجی است و امکان استقلال قابل توجهی را برای فضاپیما فراهم می‌کند.”

 

یک نقطه عطف بزرگ دیگر برای جمعه (29 اکتبر) برنامه‌ریزی شده است. مقامات ناسا امروز نوشتند که در آن روز، تیم لوسی قصد دارد فضاپیما را به سمت زمین هدایت کند تا بتوانند برای شروع بررسی ابزارهای علمی آن آماده شوند.

 

لوسی سفری طولانی و بلندپروازانه در اعماق فضا را آغاز می‌کند که بین سالهای 2025 تا 2033 از کنار هشت سیارک مختلف پرواز می‌کند. هفت مورد از این سنگ‌های فضایی تروجان‌ها هستند سیارک هشتم در کمربند اصلی سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارد.

 

نور خورشید در قلمرو تروجان‌ها 25 برابر ضعیف‌تر از چیزی است که ما در زمین تجربه می‌کنیم، بنابراین لوسی برای جذب آن به آرایه‌های خورشیدی عظیم نیاز دارد. هر یک از دو پانل آن در صورت استقرار کامل 23.9 فوت (7.3 متر) عرض دارند.

 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، لوسی بیش از هر فضاپیمای دیگری از سیارکها بازدید خواهد کرد و همچنین رکورد دیگری را نیز ثبت خواهد کرد: هیچ فضاپیمایی با انرژی خورشیدی تا کنون به اندازه هدف لوسی از خورشید دوری نکرده است.

 

منبع

Balky solar array still troubling NASA’s Lucy asteroid probe

By Mike Wall 

https://www.space.com/nasa-lucy-asteroid-probe-solar-array-issue

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *