ناسا و ULA لوسی را  برای ماموریت یافتن “فسیل”های تشکیل سیاره‌ای پرتاب کردند

A United Launch Alliance Atlas V rocket with the Lucy spacecraft aboard is seen in this 2 minute and 30 second exposure photograph as it launches from Space Launch Complex 41, Saturday, Oct. 16, 2021, at Cape Canaveral Space Force Station in Florida. Lucy will be the first spacecraft to study Jupiter's Trojan Asteroids. Like the mission's namesake – the fossilized human ancestor, "Lucy," whose skeleton provided unique insight into humanity's evolution – Lucy will revolutionize our knowledge of planetary origins and the formation of the solar system. Photo Credit: (NASA/Bill Ingalls)

موشک United Launch Alliance Atlas V با فضاپیمای Lucy در این عکس 2 دقیقه و 30 ثانیه‌ای که از مجموعه پرتاب فضایی 41، شنبه 16 اکتبر 2021 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب می‌شود. لوسی اولین فضاپیمایی خواهد بود که سیارکهای تروجان مشتری را مطالعه می‌کند. مانند همنام ماموریت – جد انسان فسیل شده ، “لوسی” ، که اسکلت او بینش منحصر به فردی در مورد تکامل بشریت به ارمغان آورد – لوسی دانش ما را در مورد ریشه‌های سیاره‌ای و شکل‌گیری منظومه شمسی متحول خواهد کرد.

اعتبار: ناسا/بیل اینگالز

مأموریت لوسی ناسا، اولین ماموریت سیارکهای تروجان مشتری، ساعت 5:34 بامداد شنبه توسط موشک اطلس V از مجتمع پرتاب فضایی 41 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

طی 12 سال آینده، لوسی یک سیارک کمربند اصلی و هفت سیارک تروجان را ملاقات می‌کند و این اولین ماموریت سفینه فضایی در تاریخ برای کشف این همه سیارک مختلف است. لوسی در طول سفر خود “فسیل”های تشکیل سیاره‌ای را از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد داد.

بیل نلسون، مدیر ناسا می‌گوید: “لوسی تجسم تلاش پایدار ناسا برای بیرون رفتن در کیهان به منظور اکتشاف و علم است، تا جهان را بهتر بشناسد و مکان ما در آن را درک کند.” “من نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم ماموریت چه اسراری را کشف می‌کند!”

حدود یک ساعت پس از پرتاب، لوسی از مرحله دوم موشک ULA Atlas V 401 جدا شد. دو آرایه عظیم خورشیدی آن، هر کدام تقریباً 24 پا (7.3 متر) عرض داشتند، حدود 30 دقیقه بعد با موفقیت باز شد و شروع به شارژ باتری‌های فضاپیما برای تغذیه زیر سیستم‌های آن کرد.

توماس زوربوچن، مدیر بخش ماموریت علمی دفتر مرکزی آژانس در واشنگتن گفت: “پرتاب امروز یک لحظه واقعی برای من محسوب می‌شود زیرا لوسی اولین ماموریتی بود که من در سال 2017، تنها چند ماه پس از پیوستن به ناسا تایید کردم.” “مأموریت واقعی لوسی کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیارک‌های اسرارآمیز تروجان و درک بهتر شکل‌گیری و تکامل منظومه شمسی اولیه، غنی است.”

لوسی اولین سیگنال خود را از آنتن خود به شبکه عمیق ناسا در ساعت 6:40 صبح به زمین ارسال کرد. این فضاپیما در حال حاضر با سرعت 678 مایل بر ساعت (108000 کیلومتر در ساعت) در مسیری حرکت می‌کند که به دور خورشید می‌چرخد ​​و در ماه اکتبر 2022 برای کمک گرانش آن را به زمین باز می‌گرداند.

ماموریت لوسی که به خاطر اسکلت فسیل شده یکی از اجداد اولیه انسان شناخته شده ما نامگذاری شده است، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا دو دسته از سیارکهای تروجان را کشف کنند که با مشتری به دور خورشید در گردش هستند،. شواهد علمی نشان می‌دهد که سیارک‌های تروجان بقایای موادی هستند که سیارات‌غول پیکر را تشکیل داده‌اند. مطالعه آنها می‌تواند اطلاعات ناشناخته قبلی در مورد شکل‌گیری آنها و تکامل منظومه شمسی ما را آشکار کند، همانطور که اسکلت فسیل شده لوسی درک ما را از تکامل انسان متحول کرد.

هال لوویسون، محقق اصلی لوسی، مستقر در بولدر، کلرادو، شعبه موسسه تحقیقاتی Southwest  می‌گوید: “ما کار خود را در زمینه مفهوم ماموریت لوسی در اوایل سال 2014 آغاز کردیم، بنابراین این راه‌اندازی طولانی‌مدت است.” دفتر مرکزی آن در سن آنتونیو است. “هنوز چند سال طول می‌کشد تا به اولین سیارک تروجان برسیم، اما این اجسام به دلیل ارزش علمی عظیم ارزش انتظار و تلاش را دارند. آنها مانند الماس در آسمان هستند. “

مقاصد تروجان لوسی در نزدیکی نقاط لاگرانژ مشتری – مکانهای ثقل گرانشی در فضا در ارتباط با مدار سیاره است که در آن می‌توان توده‌های کوچکتر را به دام انداخت. گروهی از تروجانها جلوتر از سیاره غول گازی قرار دارند و دیگری پشت آن قرار دارد. سیارک‌های موجود در گروه تروجان مشتری به همان اندازه از مشتری دور هستند که از خورشید فاصله دارند.

اولین کمک گرانشی زمین در سال 2022 فضاپیما باعث سرعت بخشیدن و هدایت مسیر لوسی به خارج از مدار مریخ می‌شود. سپس فضاپیما برای کمک گرانشی دیگر در سال 2024 به سمت زمین برمی‌گردد که لوسی را به سمت سیارک دونالدهوهانسون – که در کمربند اصلی سیارک‌های منظومه شمسی قرار دارد – در سال 2025 سوق می‌دهد.

لوسی سپس به سمت اولین برخورد سیارک‌های تروجانی خود در سال 2027 برای رسیدن به تروجان‌های پیش از مشتری حرکت می‌کند. پس از تکمیل چهار پرواز اولیه هدفمند، فضاپیما برای سومین بار کمک گرانشی در سال 2031 به زمین باز می‌گردد که این امر باعث می‌شود تا در 2033 به توده تروجان‌ها منتقل شود.

دنیا داگلاس بردشاو، مدیر پروژه لوسی در مرکز پروازهای فضایی گوددارد ناسا در گرینبلت، مریلند گفت: “امروز ما این نقطه عطف باور نکردنی را جشن می‌گیریم و منتظر اکتشافات جدیدی هستیم که لوسی کشف خواهد کرد.”

گوددارد ناسا مدیریت ماموریت کلی، مهندسی سیستم‌ها، ایمنی و تضمین ماموریت را ارائه می‌دهد. لاکهید مارتین اسپیس در لیتلتون، کلرادو، فضاپیما را ساخت. لوسی سیزدهمین ماموریت در برنامه کشف ناسا است. مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، برنامه کشف این آژانس را مدیریت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماموریت لوسی ناسا ، به آدرس زیر مراجعه کنید:

NASA, ULA Launch Lucy Mission to ‘Fossils’ of Planet Formation

RELEASE 21-133