ساخت اولین فیلم در فضا با خدمه روسی

بازیگر زن یولیا پرسیلد، فضانورد آنتون شکاپلروف و کارگردان کلیم شیپنکو در حین آموزش پرواز اکتبر 2021 برای پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی. پرسیلد برای فیلم جدیدی به نام Challenge – اولین فیلم در فضا – که توسط شیپنکو کارگردانی می‌شود، بازی خواهد کرد. تصویر از GCTC/ SpaceNews.

 

اولین فیلم در فضا

فضاپیمای سایوز 2.1a که از ایستگاه فضایی بایکونور، ایستگاه فضایی روسیه در جنوب قزاقستان بلند شد، برای اولین فیلمی که در فضا فیلمبرداری خواهد شد، تزئین شد. این هواپیما بازیگر روسی یولیا پرسیلد و کارگردان کلیم شیپنکو را به همراه آنتون شکاپلروف، فضانورد کهنه‌کار، فرمانده کپسول، به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل کرد. سفرها به ISS معمولاً بین 8 تا 22 ساعت در مدارهای متعدد در اطراف زمین به طول می‌انجامد. سایوز از آنچه به عنوان طرح 2 مدار معروف است استفاده کرد و تنها 4 ساعت پس از پرتاب با ایستگاه فضایی ارتباط برقرار کرد.

 

پرسیلد و شیپنکو – که فضانورد نیستند اما در عوض مسافران غیرنظامی هستند – گفتند از طلوع و غروب خورشید که در طول پرواز دیدند لذت بردند. و پرسیلد در مراسم استقبال در ایستگاه به کانال یک روسیه گفت:

من هنوز احساس می‌کنم اینها همه یک رویا است و من هنوز در خواب هستم.

شیپنکو موافقت کرد. او گفت:

بله، تقریباً غیرممکن است که فکر کنیم همه اینها به واقعیت پیوست.

 

انتظار می‌رفت سایوز خود به خود متصل شود، اما یک مشکل ارتباطی باعث شد تا شاکپلروف کنترل دستی را در دست بگیرد. کارگردان شیپنکو در حین نزدیک شدن دوربین‌ها را در حال چرخش نگه داشت و به شوخی گفت درام لحظه آخر برای تعلیق فیلم طراحی شده است.

 

دیمیتری روگوزین – مدیر آژانس فضایی روسیه، روس‌کاسموس – پس از موفقیت در پهلوگیری، با شاکاپلروف تماس گرفت:

در پایان کمی نمایشی بود تا فیلم شما دراماتیک‌تر شود.

موشک سایوز حامل آنتون شکاپلروف، فضانورد روسی، کلیم شیپنکو کارگردان فیلم و یولیا پرسیلد بازیگر، روز سه شنبه 5 اکتبر 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. تصویر از  Roscosmos/ رویترز/ South China Morning Post.

 

بدشانسی تام کروز

در حالی که سکانس‌های سینمایی مدتهاست از مراحل صدا و گرافیک رایانه‌ای استفاده می‌کنند، یک فیلم بلند کامل تا به حال در فضا فیلمبرداری و کارگردانی نشده است. این فیلم که The Challenge نام دارد، از 12 روز ضبط در ایستگاه بهره می‌برد. خلاصه داستان این فیلم درباره پزشکی است که در فوریت کوتاهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند تا مراقبت‌های نجات دهنده‌ای را به فضانوردی ارائه دهد که در پیاده‌روی فضایی دچار حمله قلبی شده است. به گزارش نیویورک تایمز، روسیه برنامه پرواز خود را تغییر داد تا از برنامه‌های ناسا و اسپیس‌ایکس برای حمایت از پرتاب بازیگر تام کروز که قرار است در فیلمی در فضا نیز بازی کند، جلو بیفتد. فیلم اکشن با بازی کروز – اولین بار در سال 2020 معرفی شد – هنوز تاریخ اکران مشخصی ندارد.

 

کروز در مورد فیلم‌های فیلمبرداری شده در فضا در یک فیلم مستند در سال 2002 اظهار داشت:

چه منظره‌ باورنکردنی‌ای: در حال فکر کردن به یک جلوه ویژه هالیوودی هستید. اما نه. به طور کلی واقعی است.

 

در فیلم روسی، پرسیلد نقش جراح را بازی می‌کند، در حالی که اولگ نویتسکی، فضانورد، نقش بیمار را به تصویر می‌کشد. همچنین انتظار می‌رود که شاپلروف و پیوتر دوبروف، فضانورد، فیلمبرداری کنند. انتظار می‌رود بیشتر فیلمبرداری در بخش روسی ISS انجام شود. با این حال، برخی از آنها در گنبد زمین‌نما که بخشی از ماژول آمریکایی است، به تصویر کشیده می‌شوند. هنگامی که خارج از بخش روسی هستید، دو شرکت کننده در پرواز باید همراهی شوند.

از چپ به راست: یولیا پرسیلد بازیگر، آنتون شکاپلروف، فضانورد و کلیم شیپنکو کارگردان فیلم. تصویر از  Ramil Sitdikov/ Getty Images/ Mashable.

 

دورانی برای پروازهای فضایی غیرنظامی

انتظار می‌رود که شیپنکو و پرسیلد در 17 اکتبر با فضاپیمای سایوز متفاوتی به زمین بازگردند. همچنین نویتسکی را که از آوریل امسال در ایستگاه فضایی زندگی می‌کند، به خانه می‌آورد.

 

ماموریت‌های دوبروف و فضانورد آمریکایی مارک تی ونده هی به هر حال، شش ماه به طول انجامید تا پروژه فیلم را پشتیبانی کند. به گفته Scientific American، اکنون انتظار می‌رود که آنها در آوریل 2022 با شاکپلروف به زمین بازگردند. با انجام این کار، این پرواز باعث می‌شود که پرواز فضایی ونده هی طولانی‌ترین رکورد 353 روز را در بین تمام فضانوردان آمریکایی در تاریخ داشته باشد. این رکورد 340 روزه اسکات کلی، رکورددار فعلی را پشت‌سر می‌گذارد.

 

 

منبع:

And … Action! 1st Movie In Space Underway With Russian Crew

Posted by Lia De La Cruz October 8, 2021

https://earthsky.org/space/1st-movie-in-space-launched-oct5-21/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *