افق‌های نو دوقلویی را در کمربند کوییپر  کشف کرد!!

 

 

افق‌های نو دو جفت سیارک را در منظومه شمسی بیرونی مشاهده کرده است. وجود آنها نحوه شکل‌گیری سیارات را روشن می‌کند.

برداشت هنری از افق‌های نو در منظومه شمسی دور.

NASA / JHAPL / SwRI

 

افق‌های نوی ناسا هنوز به ما نشان می‌دهد که منظومه شمسی واقعاً چقدر عجیب است. اطلاعیه اخیر پنجاه و سومین نشست انجمن نجوم آمریکا در بخش علوم سیاره‌ای نشان می‌دهد که دو شیء کمربند کوئیپر که دوربین فضاپیما روی آنها قرار گرفته در واقع هر یک جفت‌های دوتایی نزدیک هستند.

 

این سیارک‌های دوتایی 2011 JY31 و 2014 OS393 نامگذاری شده‌اند. رصدخانه‌های زمینی این اشیا را کشف کردند، سپس دوربین تصویربرداری LORRI افق‌های نو آنها را در سپتامبر 2018، پس از پرواز پلوتو، در حالی که در حال حرکت به آروکوت بود، ثبت کرد.

تصاویر LORRI از جفت‌های سیارکی تصاویر دو شیء هدف کمربند کوئیپر ، در مقابل ستاره پس زمینه مقایسه با روشنایی مشابه.

NASA / JHAPL / SwRI

 

تصویربردار LORRI با وضوح بالا معادل یک تلسکوپ بازتابنده 8 اینچی است که برای بسیاری از اخترشناسان آماتور آشنا است. برای در نظر گرفتن این مطالعه، اجسام، هنگامی که مورد هدف قرار گرفتند، باید در 0.3 واحد نجومی از مسیر افق‌های نو (جایی که 1 a.u. میانگین فاصله بین زمین و خورشید است) قرار بگیرند: 2011 JY31 2011 0.15 a.u. دور ، و OS393 2014 فقط 0.09 au بود. دور.

 

هر دو مدل 2011 JY31 و 2014 OS393 در مقایسه با یک ستاره مجاور کمی درازتر به نظر می‌رسند. بنابراین این تیم اشکال را با یک مدل دو بدنه متناسب کردند: دو سیارک در یک مدار تنگ. حتی اگر صخره‌های جداگانه ادغام نشده باشند، مدل‌سازی نشان داد که دو بدنه بهتر می‌توانند طول و همچنین روشنایی مشاهده شده را توضیح دهند. این مدل برای مدل 2011 JY31 دارای دو شیء به عرض 50 کیلومتر با فاصله تقریبا 200 کیلومتری بود، در حالی که در سال 2014 OS393، مدل بدنه کمی کوچکتر (30 کیلومتر عرض) داشت که 150 کیلومتر از یکدیگر دورتر به دور یکدیگر می‌چرخیدند.

مسیر افق‌های نو از منظومه شمسی

NASA / JHAPL / SwRI

 

حتی یک سرشماری کوچک از اجسام کمربند کوئیپر از نمای نزدیک به ما اطلاعات مهمی در مورد چگونگی شکل‌گیری فراسیاره ای در منظومه شمسی اولیه می‌دهد.

نمودار تشکیل اجسام دوتایی در کمربند کوئیپر مسیرهای تشکیل سیارک دوتایی.

NASA / JHAPL / SwRI

منبع:

NEW HORIZONS DISCOVERS KUIPER BELT “TWINS”

BY: DAVID DICKINSON OCTOBER 8, 2021

https://skyandtelescope.org/astronomy-news/new-horizons-discovers-kuiper-belt-twins/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *