عطارد در اولین عکس پرواز ماموریت اروپا و بپی‌کولومبوی ژاپن محصورکننده به نظر می‌رسد!!

 

 

این اولین پرواز از شش پرواز عطارد قبل از ورود بپی‌کولومبو به مدار در سال 2025 است.

فضاپیمای مشترک اروپایی و ژاپنی بپی‌کولومبو این تصویر از عطارد را در 1 اکتبر 2021 در اولین پرواز از شش پرواز در سفر خود به دور این سیاره در سال 2025 ثبت کرد. (اعتبار تصویر: ESA/BepiColombo/MTM ، CC BY-SA 3.0 IGO )

 

دو فضاپیما که توسط اروپا و ژاپن ساخته شده‌اند، اولین پرواز خود را از نزدیک در سیاره عطارد در پروازهای آخر هفته انجام دادند و دنیای سنگی پوشیده از دهانه‌ها را آشکار کردند.

 

دو کاوشگر متصل به هم که با هم به نام بپی‌کولومبو شناخته می‌شوند، اولین تصویر خود را از عطارد در اواخر روز جمعه (1 اکتبر) در حین پرواز گرفتند. این پرواز اولین مورد از شش پرواز عطارد برای بپی‌کولومبو بود که تلاش مشترک آژانس‌های فضایی اروپا و ژاپن بود، تا بتواند سرعت خود را به اندازه کافی برساند تا در سال 2025 به مدار این سیاره وارد شود.

 

بپی‌کولومبو اولین عکس رسمی خود را از عطارد در ساعت 7:44 بعد از ظهر گرفت. به گزارش آژانس فضایی اروپا (ESA) ، EDT (2344 GMT) با دوربین نظارتی 2 ماژول انتقال عطارد (یک دوربین ناوبری سیاه و سفید)، کاوشگر در فاصله 1502مایلی (2418 کیلومتری) سیاره بود. درست 10 دقیقه زودتر، ساعت 7:34 بعد از ظهر. EDT ، بپی‌کولومبو نزدیکترین مسیر خود را به تیر، در فاصله 124 مایلی (200 کیلومتری) این سیاره طی کرد.

 

دهها دهانه در سطح عطارد در عکس بپی‌کولومبو قابل مشاهده است، همانطور که پیشران و دیگر قسمتهای ساختار فضاپیما دیده می‌شود.

 

“منطقه نشان داده شده بخشی از نیمکره شمالی عطارد از جمله Sihtu Planitia است که توسط گدازه‌ها پوشیده شده است. یک منطقه گرد صاف و درخشان‌تر از محیط اطراف خود مشخص کننده دشت‌های اطراف دهانه کالوینو است که دشت‌های رودکی نامیده می‌شوند.” توضیحات عکس “دهانه لرمونتوف به عرض 166 کیلومتر نیز دیده می‌شود که درخشان به نظر می‌رسد زیرا دارای ویژگی‌های منحصر به فرد عطارد به نام” حفره‌ها “است که عناصر فرار در حال گریز به فضا هستند. همچنین محلی است که در آن انفجارهای آتشفشانی رخ داده است.”

 

ESA همچنین یک تصویر منتشر کرد که دهانه‌های عطارد را در تصویر بپی‌کولومبو در کنار عکس خام نشان می‌دهد. انتظار می‌رود عکس‌های بیشتری در روزهای آینده منتشر شوند زیرا توسط تیم علمی بپی‌کولومبو پردازش می‌شوند.

 

این نمای حاشیه نویسی از اولین عکس عطارد توسط بپی‌کولومبو دهانه‌های اصلی و سایر ویژگی‌های مشاهده شده توسط دوربین نظارت بر ماژول انتقال عطارد 2 ماموریت را در حین پرواز در 1 اکتبر 2021 نشان می‌دهد. (اعتبار تصویر: ESA/BepiColombo/MTM ، CC BY- SA 3.0 IGO)

 

مأموریت 750 میلیون دلاری بپی‌کولومبو شامل دو مدارگرد مختلف است که برای مطالعه عطارد با جزئیات بی‌سابقه با مجموع 16 ابزار مختلف طراحی شده است. سهم ESA مدارگرد سیاره‌ای عطارد برای مطالعه این سیاره از بالا است در حالی که مدارگرد مغناطیسی عطارد، ساخته شده توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، میدان مغناطیسی این سیاره، محیط پلاسما و گرد و غبار را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

 

این دو مدارگرد در یک سفر هفت ساله که با پرتاب در سال 2018 آغاز شد، به سیاره مورد نظر خود در ماژول انتقال عطارد سوار می‌شوند. تاکنون، بپی‌کولومبو با موفقیت چهار پرواز از سه سیاره مختلف انجام داده است: یکی از زمین در آوریل 2020، دو ناهید (در اکتبر 2020 و آگوست 2021) و اکنون یکی از عطارد.

 

پرواز بعدی عطارد برای 20 ژوئن 2022 برنامه‌ریزی شده است و چهار پرواز دیگر در ژوئن 2023، سپتامبر و دسامبر 2024 و ژانویه 2025 انجام می‌شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، انتظار می‌رود بپی‌کولومبو در 5 دسامبر 2025 وارد مدار اطراف عطارد شود.

 

 

منبع:

Mercury looks stunning in this 1st flyby photo from Europe and Japan’s BepiColombo mission

By Tariq Malik about 1 hour ago

https://www.space.com/mercury-bepicolombo-first-flyby-photos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *