“سایکی‌های کوچک” بینشی در مورد سیارک‌های اسرارآمیز غنی از فلز در نزدیکی زمین ارائه می‌دهند!

 

 

تصویری هنری از عبور نزدیک سیارک نزدیک زمین غنی از فلز 1986 DA. ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ مادون قرمز ناسا تأیید کردند که این سیارک از 85 درصد فلز ساخته شده است. اعتبار: آدی گراهام/دانشگاه آریزونا

 

سیارک‌های غنی از فلز در نزدیکی زمین، یا NEAs، کمیاب هستند، اما وجود آنها این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان روزی آهن، نیکل و کبالت را برای استفاده در زمین یا فضا استخراج کرد.

 

تحقیقات جدید، دو سیارک غنی از فلز در حیاط خلوت خود را مورد بررسی قرار داد تا در مورد منشا، ترکیبات و روابط آنها با شهاب‌سنگ های موجود در زمین بیشتر بدانیم.

 

تصور می‌شد که این NEAهای غنی از فلز زمانی ایجاد شده‌اند که هسته‌های سیارات در حال توسعه در اوایل تاریخ منظومه شمسی از بین‌رفته‌اند، اما اطلاعات کمی در مورد آنها وجود دارد. تیمی از دانشجویان به سرپرستی ویشنو ردی، دانشیار علوم سیاره‌ای دانشگاه آریزونا، سیارک‌های 1986 DA و 2016 ED85 را مطالعه کردند و دریافتند که امضای طیفی آنها کاملاً شبیه به سیارک سایکی 16، بزرگترین جسم غنی از فلز در منظومه شمسی است. سایکی که در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارد و نه نزدیک زمین، هدف ماموریت سایکی ناسا است.

 

خوان سانچز، نویسنده ارشد موسسه علوم سیاره‌ای می‌گوید: “تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که هر دو NEA دارای سطوح دارای 85٪ فلز مانند آهن و نیکل و 15٪ مواد سیلیکات هستند که اساساً سنگ است.” این سیارک‌ها شبیه برخی شهاب‌سنگ‌های سنگی مانند مزوسیدریت‌های موجود در زمین هستند. »

 

دهه‌هاست ستاره‌شناسان حدس می‌زنند که سطح سایکی از چه چیزی ساخته شده است. آنها با مطالعه NEAهای غنی از فلز که به زمین نزدیک می‌شوند، امیدوارند شهاب‌سنگ‌های خاصی را شناسایی کنند که شبیه سطح سایکی هستند.

 

ردی، محقق اصلی کمک‌های مالی ناسا که بودجه آن را تأیید کرد، گفت: “ما در سال 2005، هنگامی که دانشجوی کارشناسی ارشد بودم، یک بررسی ترکیبی از جمعیت NEA را آغاز کردیم، با هدف شناسایی و مشخص کردن NEAهای نادر مانند این سیارک‌های غنی از فلز.” کار “این مایه خوشحالی است که ما این”سایکی‌های کوچک “را در نزدیکی زمین کشف کرده‌ایم.”

 

آدام بتل، یکی از نویسندگان مقاله در کنار آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای می‌گوید: “از دیدگاه، یک جسم فلزی 50 متری (164 فوت) شبیه به دو سیارک مورد مطالعه ما دهانه شهابی را در آریزونا ایجاد کرد.” بنجامین شارکی و تئودور کارتا و دیوید کانتیلو، دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه علوم زمین ، دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.

 

این مقاله همچنین پتانسیل استخراج DA در سال 1986 را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مقدار آهن، نیکل و کبالت موجود در این سیارک از ذخایر جهانی این فلزات فراتر می‌رود.

 

علاوه بر این، هنگامی که یک سیارک به طور فاجعه باری نابود می‌شود، چیزی را ایجاد می‌کند که خانواده سیارکی نامیده می‌شود مجموعه‌ای از سیارک‌های کوچک که ترکیبات مشابه و مسیرهای مداری دارند.

 

این تیم از ترکیب و مدار سیارک‌های 1986 DA و 2016 ED85 برای شناسایی چهار خانواده احتمالی سیارک در منطقه بیرونی کمربند اصلی سیارک‌ها استفاده کرد که محل بزرگترین مخزن اجسام کوچک در قسمت داخلی منظومه شمسی است. این مکان همچنین منطقه‌ای است که بیشتر بزرگترین سیارک‌های فلزی شناخته شده از جمله سایکی16 در آن سکونت دارند.

 

کانتیلو گفت: “ما معتقدیم که این دو”سایکی کوچک”احتمالاً قطعاتی از یک سیارک فلزی بزرگ در کمربند اصلی هستند، اما خود سایکی 16 نیست.” “ممکن است برخی از شهاب‌سنگ‌های آهنی و سنگی یافت شده در زمین نیز از آن منطقه در منظومه شمسی آمده باشند.”

 

منبع:

‘Mini psyches’ give insights into mysterious metal-rich near-Earth asteroids

by University of Arizona

https://phys.org/news/2021-10-mini-psyches-insights-mysterious-metal-rich.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *