عطارد (قدر 0.0) در طول هفته حدود 16 درجه‌ای پایین سمت راست زهره قرار دارد. ممکن است با دوربین دو چشمی یا تلسکوپ شانس رصد آن را داشته باشید.

 

ناهید درخشان با قدر -4.0 ، در هنگام گرگ و میش به رنگ سفید درخشان در غرب-جنوب غربی می‌درخشد. هنوز در نزدیکی غروب است.

 

مشتری و زحل در جنوب شرقی در اواخر گرگ و میش و بعد از تاریکی می‌درخشند. قدر آنها به ترتیب – 2.9 و +0.3  بوده و در صورت فلکی جدی  قرار دارند.

 

زحل 18 درجه (حدود دو مشت) در سمت راست مشتری می‌درخشد.

 

زحل در اول آگوست، مشتری در 19 آگوست به مقابله رسیدند. بنابراین آنها هنوز در نزدیکترین، بزرگترین و درخشان‌ترین حالت خود در سال هستند.

سایه‌های سه قمر بر روی مشتری! کریستوفر گو از فیلیپین در 15 آگوست نوشت: “روزی که تمام سال منتظرش بودم بالاخره فرا رسید.” “امروز ما یک گذر سه گانه بسیار نادر در مشتری با قمرهای کالیستو، گانیمید و اروپا داشتیم. به عنوان یک امتیاز، آیو در حال گرفت درست قبل از پشت سرگذاشتن مشتری دیده شد. ” در تصاویر ، شمال در بالا واقع شده است.

این تصویر از زحل در 25 جولای 2021 جزئیات در حلقه B و همچنین شکاف نازک Encke درست در لبه بیرونی حلقه A بیرونی را نشان می‌دهد. منطقه استوایی زحل طبق معمول درخشان است و کمربند استوایی شمالی آن متمایز است. نوار تیره باریک که ظاهراً در آن سوی منطقه استوایی قرار دارد، در واقع حلقه C تیره و داخلی است. Agapios Elia از نیکوزیا، قبرس

اورانوس (قدر 5.7، در برج حمل) و نپتون (قدر 7.8 ، در مرز دلو و حوت) در جنوب شرقی تا جنوب در ساعات اولیه صبح قابل رویت هستند.

 

همه توصیف‌های مربوط به افق شما-از جمله کلمات بالا، پایین، راست و چپ-برای عرضهای جغرافیایی میانی شمالی جهان نوشته شده است.

 

با استفاده از لینک زیر می‌توانید به راحتی وقت محلی خود را انتخاب کرده و سیارات را در آن زمان رصد کنید:

https://www.timeanddate.com/astronomy/night/

 

منبع:

THIS WEEK’S SKY AT A GLANCE, AUG. 27 – SEPT. 4

BY: ALAN MACROBERT AUGUST 27, 2021

https://skyandtelescope.org/astronomy-news/this-weeks-sky-at-a-glance-aug-27-sept-4/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *