آیا فضا بی‌نهایت است؟ قسمت دوم

 

Sara Webb، دانشجوی سال آخر دکتری در زمینه اخترفیزیک رصدی در دانشگاه فناوری سوینبرن می‌باشد.

من این طور فکر می‌کنم، ما می‌دانیم که جهان با انفجار بزرگ آغاز شده است و از آنچه ما مشاهده می‌کنیم، این شروع در هیچ منطقه‌ای رخ نداد. صرف نظر از کجای جهان (در این کهکشان یا در یک کهکشان بسیار دور(، به نظر می‌رسد فضا در همه جهات در حال گسترش است و شما در مرکز آن هستید. اکنون، ما محاسبه می‌کنیم که جهان حدود 13.8 بیلیون سال عمر دارد، به این معنی که این مقدار زمان برای گسترش است. بنابراین منطقی است که ما انتظار داریم فضا 13.8 بیلیون سال نوری عرض داشته باشد، درست است؟

اما اندازه جهان قابل مشاهده در واقع 46 بیلیون سال نوری است، بدین معنا که اولین نوری که می‌توانیم از آن ساطع شده ببینیم (380000سال پس از انفجار بزرگ(، از فاصله‌ای که اکنون 46 بیلیون سال نوری با ما فاصله دارد، آمده است. این امر به دلیل چیزی به نام تورم سریعاست. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهیم لبه جهان قابل مشاهده، لبه جهان واقعی است.

ما تمایل داریم که همه چیز دارای اشکال سه بعدی باشد: یک کره، مکعب، یک مخروط. ما می‌توانیم جهان را به عنوان یک کره در نظر بگیریم که به طور نامحدود و بی نهایت در حال گسترش است یا ممکن است به شکلی منحنی و خم شود که می‌تواند آن را به یک سیستم بسته )مانند یک پیراشکی( تبدیل کند، جایی که اگر بخواهید به مدت طولانی در یک خط مستقیم حرکت کنید، در نهایت به همان جایی که شروع کرده‌اید، باز می‌گردید: فضا محدود خواهد بود.

اما من به احتمال دیگری متمایل هستم که تورم سریع پس از انفجار بزرگ را درنظر می‌گیرد. یک

نظریه وجود دارد که تورم در واقع تورم ابدی است، بدین معنا که همیشه در نقطه‌ای از جهان رخ می‌دهدجهان را بی‌نهایت می‌کند که شروعی به ایده شگفت‌انگیز نوسانات کوانتومی و حتی چند جهانی می‌باشد.

و من که عاشق علمیتخیلی هستم، چگونه می‌خواهم که اینها حقیقت نداشته باشد؟

 

Is space infinite? We asked 5 experts

August 11, 2021 6.12am AEST

https://theconversation.com/is-space-infinite-we-asked-5-experts-165742

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *