ناسا اسپیس‌ایکس را برای مأموریت به قمر سیاره مشتری اروپا انتخاب کرد!!

Falcon Heavy در هنگام بلند شدن بیش از پنج میلیون پوند نیروی رانشی (22 میلیون نیوتن) (تقریباً برابر با هجده هواپیمای 747) تولید می‌کند.

 

ناسا روز جمعه گفت که اسپیس‌ایکس را برای آغاز سفر برنامه‌ریزی شده به ماه یخی مشتری اروپا انتخاب کرده است، این یک پیروزی بزرگ برای شرکت ایلان‌ماسک است زیرا در عمق منظومه شمسی قرار دارد.

 

مأموریت کلیپر اروپا در ماه اکتبر 2024 با یک راکت Falcon Heavy از مرکز فضایی کندی در فلوریدا با کل قرارداد 178 میلیون دلار آغاز خواهد شد.

 

پیش از این قرار بود این مأموریت با موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا انجام شود که گرفتار تاخیرها و هزینه‌های بیش از حد شده است.

 

در حالی که SLS هنوز عملیاتی نشده است، Falcon Heavy از زمان اولین پرواز خود در سال 2018 هنگامی که تسلا رودستر ماسک را به فضا حمل کرد، در مأموریت‌های تجاری و دولتی مستقر شده است.

 

Falcon Heavy در هنگام برخاستن بیش از پنج میلیون پوند رانش (22 میلیون نیوتن) تولید می‌شود (تقریباً برابر با هجده هواپیمای 747).

 

مدارگرد کلیپر اروپا حدود 40 تا 50 بار عبور از روی اروپا را انجام می‌دهد تا تعیین کند که آیا قمر یخی می‌تواند شرایط مناسب برای زندگی را داشته باشد یا خیر.

 

محموله آن شامل دوربین‌ها و طیف‌سنج‌ها برای تولید تصاویر با وضوح بالا و نقشه‌های ترکیبی از سطح و جو و همچنین رادار برای نفوذ به لایه یخی برای جستجوی آب مایع در زیر آن است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

NASA selects SpaceX for mission to Jupiter moon Europa

https://phys.org/news/2021-07-nasa-spacex-mission-jupiter-moon.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *