ESA برای ارسال یک فضاپیمای دیگر به زهره با ناسا همکاری می‌کند

 EnVision با هدف دستیابی به یک دید کلی از سیاره خواهر ما به دور ونوس می‌چرخد.

EnVision در این تصویر هنری به دور ونوس می‌چرخد.

ESA/VR2Planets/Damia Bouic

 

ونوس ممکن است خواهر زمین باشد، اما مطمئناً همزاد ما نیست. در جایی که زمین سیاره کامل ایمنی است، تکامل زهره مسیر دیگری طی کرد. اما دانشمندان هنوز دقیقاً نمی‌دانند که چرا همسایه سیاره‌ای ما تغییر آب و هوای چشمگیری را در گذشته تجربه کرده است، با وجود اینکه اندازه و ترکیب هر دو جهان تقریباً یکسان است.

 

آژانس فضایی اروپا (ESA) امیدوار است که با کمک مدارگرد برنامه‌ریزی شده خود: EnVision، به گذشته مرموز ونوس برسد. EnVision که توسط کمیته برنامه علمی ESA انتخاب شده است، بخشی از برنامه Cosmic Vision این آژانس است که چرخه برنامه‌ریزی فعلی آنها برای ماموریت‌های علمی فضایی آن است.

 

EnVision به مجموعه‌ای از ابزارها اعم از  ردیابی صدا برای آشکار کردن لایه‌های زیرزمینی، رادار تهیه شده توسط ناسا برای نقشه‌برداری از سطح زهره، آزمایش علوم رادیویی برای بررسی ساختار داخلی سیاره و میدان جاذبه و طیف‌سنج‌ها برای بررسی فضای خشن ونوس مجهز خواهد شد.  در حال حاضر ESA قصد دارد EnVision را در اوایل دهه 2030 پرتاب کند.

 

NASA / JAXA / ISAS / DARTS / Damia Bouic / VR2Planets

 

مدارگرد ESA تنها فضاپیمای جدیدی نیست که ونوس را کاوش می‌کند. دو ماموریت ناسا – DAVINCI + (تحقیق در مورد گازهای نجیب، شیمی و تصویربرداری ونوس در عمق جو) و VERITAS (انتشار ونوس، رادیو ساینس، InSAR ، توپوگرافی و طیف‌سنجی) – تقریباً در همان زمان به سمت زهره هدایت می‌شوند.

 

توماس زوربوچن، مدیر دستیار علوم ناسا، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “EnVision از نقاط قوت در تولید ابزار توسط هر دو سازمان ما استفاده می‌کند.” “همراه با مأموریت‌های کشف ناسا به ونوس، جامعه علمی مجموعه‌ای قدرتمند و هم‌افزا از داده‌های جدید خواهد داشت تا درک کند که چگونه زهره شکل گرفته و چگونه سطح و جو با گذشت زمان تغییر می‌کند.”

 

قبل از اینکه EnVision به ونوس نزدیک شود، چند مرحله دیگر وجود دارد. اکنون که EnVision انتخاب شده است، به جزئیات دقیق‌تر “مرحله تعریف” می‌رود که طی آن طراحی ماهواره و ابزارهای آینده آن نهایی می‌شود. قبل از تعیین تاریخ نهایی     پرتاب، کار با یک پیمانکار صنعتی برای ساخت و آزمایش EnVision شروع می‌شود. بعد از پرتاب، فقط یک سفر 15 ماهه به سیاره خواهرمان داریم.

 

گونتر هاسینگر، مدیر علوم ESA گفت: “یک دوره جدید در اکتشاف نزدیکترین همسایه منظومه شمسی و در عین حال بسیار متفاوت، در انتظار ماست.”

ترجمه: سارا سیدحاتمی

 

منبع:

Venusian trio: ESA teams up with NASA to send another spacecraft to Venus

By Caitlyn Buongiorno  |  Published: Tuesday, July 20, 2021

https://astronomy.com/news/2021/07/esa-joins-nasa-to-reach-venus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *