مریخ‌نورد استقامت ناسا می‌تازد!!

 

 

مریخ نورد استقامت ناسا به لطف فناوری جدید، سرعت خود را در مریخ افزایش می‌دهد.

 

این فناوری که AutoNav نامیده می‌شود، یک سیستم ناوبری است که نقشه‌برداری از زمین را انجام می دهد و مسیرهایی را برنامه‌ریزی می‌کند که مریخ‌نورد نیازی به اتکا به هدایت از زمین نداشته باشد. AutoNav چهار یا پنج برابر قدرتمندتر از فناوری معادل آزمایش شده روی مریخ‌نورد مریخ قبلی ناسا، کنجکاوی است، که به این معنی است که پشتکار قادر خواهد بود مسیرهای مستقیم‌تری را طی کند و سریعتر سفر کند، در عوض به مریخ‌نورد اجازه می‌دهد در همان زمان دانش بیشتری کسب کند.

 

جنیفر تروسپر، مدیر پروژه مریخ‌نورد در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در کالیفرنیا، در بیانیه ناسا گفت: “ما می‌توانیم به مکانهایی برسیم که دانشمندان می‌خواهند خیلی سریعتر به آنجا بروند.” “اکنون ما می توانیم به جای دور زدن در این مناطق پیچیده‌تر، پیش برویم: این کاری نیست که قبلاً توانسته باشیم انجام دهیم.”

 

تصویری که توسط مریخ‌نورد استقامت گرفته شده است، برخی از بدنه ربات، دو چرخ از شش چرخ آن و تعداد زیادی رد لاستیک در مریخ را نشان می‌دهد (1 جولای 2021).

 (اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)

 

AutoNav هدایت انسانی را به طور کامل قطع نمی‌کند، فقط در صورت امکان استقلال مریخ‌نورد را افزایش می‌دهد.

 

وندی ورما، مهندس ارشد، برنامه‌ریز مریخ‌نورد در JPL، در همان بیانیه گفت: “ما از توانایی” تفكر هنگام رانندگی “برخوردار هستیم. “مریخ نورد در حالی که چرخ‌هایش در حال چرخش است به فکر رانندگی خودمختار است.”

 

سایر ویژگی‌های موجود در مریخ‌نورد جدید نیز به افزایش سرعت کمک می‌کند. چرخهای پرسی دارای قطر بزرگتر، عرض باریکتر و الگوی آجدار موج‌دارتری هستند که مهندسان ماموریت برای افزایش کشش و دوام در مریخ طراحی کرده‌اند. پشتکار همچنین یک کامپیوتر کاملاً جداگانه دارد که به پیمایش اختصاص داده شده است.

 

به گفته همه، پیشرفتهای انجام شده برای استقامت به این معنی است که مریخ‌نورد می‌تواند با سرعت 393 فوت در ساعت (120 متر) – کمی بیشتر از یک زمین فوتبال – در مقایسه با سرعت کنجکاوی 66 فوت در ساعت (20 متر) حرکت کند. این حداکثر سرعت  استقامت را در حدود 0.07 مایل در ساعت (0.12 کیلومتر در ساعت) قرار می‌دهد. افزایش سرعت مریخ‌نورد برای استقامت مهم است زیرا دانشمندان مأموریت امیدوارند که مریخ‌نورد را در طول ماموریت خود هدایت کنند تا در کل 9 مایل (15 کیلومتر) مسافت را طی کند.

 

این نه تنها برای دانشمندان بلکه برای انسانهایی که به استقامت کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند بیشتر از مناظر سیاره سرخ در دهانه Jezero لذت ببرند هیجان‌انگیز است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

https://www.space.com/perseverance-rover-self-driving-on-mars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *