پنتاگون می‌گوید: “هیچ مدرکی” برای رویت بشقاب پرنده‌ها یا فضاپیماهای بیگانه وجود ندارد، آنها ساخت  آمریکا هم نیستند!!

 

 

پس آنها چه هستند؟

در 16 ژوئیه سال 1952، دریانورد گارد ساحلی، شل آلپرت، این عکس را از چهار جسم بیضوی‌شکل در حال شکلگیری از پنجره آزمایشگاه عکاسی خود در حوالی سالم، ماساچوست گرفت. گروه کاری UFO نیروی هوایی ایالات متحده، Project Blue Book، این تصویر را بررسی کرد و آن را “غیر قابل توضیح” دانست. (اعتبار تصویر: Science History Images/Alamy Stock Photo)

 

گزارش جدیدی از مقامات اطلاعاتی ایالات متحده ادعا می‌کند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اجسام پرنده ناشناس (UFO) در سالهای اخیر دیده شده‌اند – حتی اشیایی که به نظر می‌رسد عملکردهای آیرودینامیکی فراتر از توانایی هواپیماهای انسانی را انجام می‌دهند دارای منشا فرازمینی هستند، وجود ندارد.

 

مقامات در این گزارش گفتند، اما این اشیاء نیز فناوری‌های ساخت آمریکا نیستند. در این صورت، این UFOها چه چیزی هستند؟ گفتن آن با قطعیت دشوار است، زیرا بر اساس این گزارش، بسیاری از محتملترین توضیحات – به عنوان مثال بالنهای هوا یا سایر آزمایشهای هوایی – با سرعت غیرمعمول یا قدرت مانور اجسام مغایرت دارد.

 

نیویورک تایمز در 3 ژوئن، به نقل از “مقامات ارشد دولت” گزارش داد: این ارزیابی‌ها و سایر ارزیابی‌ها از مشاهدات غیرقابل توضیح که در یک سند مورد انتظار پنتاگون درباره بشقاب‌پرنده‌ها موجود بود که هنوز منتشر نشده است.

 

تایمز گزارش داد که قرار است تا 25 ژوئن این گزارشها به کنگره ارائه شود و بیشتر آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. با این حال، دولت در حال نگهداری بخشهایی از گزارش طبقه‌بندی شده است، اگرچه در این بخش از سند “هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند نشان دهد این پدیده‌ها سفینه فضایی هستند”، طبق گزارش تایمز.

 

در این گزارش، مقامات بیش از 120 حادثه را در توصیف بشقاب پرنده‌ها مورد بررسی قرار دادند، که طی دو دهه دیده شده است. تایمز گزارش داد، بسیاری از این مشاهدات مربوط به پرسنل نیروی دریایی ایالات متحده است. تایمز گزارش داد، یکی از توضیحات احتمالی برخی از این بشقاب‌پرنده‌ها – و باعث نگرانی مقامات نظامی و آژانس‌های اطلاعاتی – این است که این صنعت اسرارآمیز نمونه‌هایی از فناوری مافوق صوت است که در چین یا روسیه توسعه یافته است.

 

در 21 دسامبر سال 2020، کمیته اطلاعات سنای آمریکا به مدیر اطلاعات ملی و وزیر دفاع 180 روز فرصت داد تا گزارشی در مورد بشقاب‌پرنده‌ها را تهیه کند که مستند مشاهدات و پیشنهاد استانداردهای جدیدی برای ثبت و تفسیر چنین حوادثی است.

 

در سالهای اخیر، خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده فیلم‌هایی از اشیاء مرموز را که ظاهراً با سرعت فوق العاده صوت و بدون ابزار قابل مشاهده پیشرانه پرواز می‌کردند، ضبط و به اشتراک گذاشتند. براساس این بنیاد بایگانی ملی، این فیلم شیفتگی دیرینه آمریکاییان به بشقاب پرنده‌ها بود که در سال 1947 به دلیل شایعات “بشقاب پرنده” در حریم هوایی ایالات متحده و پس از آن راه‌اندازی پروژه کتاب آبی تحقیقاتی بشقاب پرنده نیروی هوایی ایالات متحده آغاز شد.

 

اخیراً، در 14 می، یک فیلمساز که مستندهای بشقاب پرنده را تولید می‌کند، فیلمهایی از یک بشقاب پرنده کروی را به اشتراک گذاشت که “نیروی دریایی ایالات متحده از آن عکس گرفته و فیلمبرداری کرده” در حالی که بر فراز اقیانوس قرار دارد و سپس در زیر امواج محو می‌شود. سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که پرسنل نیروی دریایی ایالات متحده فیلم را ضبط کرده‌اند اما اطلاعات بیشتری در مورد این شی ارائه نداده است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

‘No evidence’ UFOs are alien spacecraft, but they’re not American, Pentagon says

By Mindy Weisberger 18 minutes ago

https://www.space.com/ufos-not-alien-spacecraft-pentagon-report

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *