پرش ستاره‌ای چیست؟

 

 ستاره‌شناسان آماتور از خود ستارگان آشنا برای پیدا کردن ستاره‌ها و صور فلکی‌ای که آشنایی با آنها ندارند، استفاده می‌کنند. اول، الگوهای ستاره‌ای شاخص را در گنبد آسمان نگاه کنید. یک الگوی بسیار آسان برای پیدا کردن صورت‌فلکی‌های در این زمان از سال، صورت فلکی شکارچی است. کافی است شما بعد از غروب آفتاب سمت غرب را ببینید. شکارچی را به آسانی می‌توانید پیدا کنید زیرا شامل یک الگوی ستاره‌ای شاخص می‌باشد که از سه ستاره متوسط ​​درخشان در یک ردیف مستقیم تشکیل شده است. این ستارگان نشان دهنده کمربند شکارچی هستند.

 

اگر شما می‌توانید صورت فلکی شکارچی را پیدا کنید، با استفاده از روش پرش ستاره‌ای می‌توانید به ستاره سیروس یا شباهنگ برسید، که درخشان‌ترین ستاره آسمان از صورت فلکی سگ بزرگ است، استفاده کنید.

 

همینطور که شما صورتهای فلکی را یاد می‌گیرید. می‌توانید با استفاده از الگوهای ستاره‌ای جدید، از آنچه که قبلا آموخته‌اید، به ستارگان و صورتهای فلکی دیگر با استفاده از روش پرش ستاره‌ای دست یابید.

 

دو ستاره بیرونی آبگردان بزرگ همیشه به قطب شمال، ستاره شمالی اشاره می‌کنند. عکس توسط EarthSky Facebook friend Abhijit Juvekar

 

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

How do you star hop?

 Posted by Deborah Byrd in TONIGHT | April 27, 2019

https://earthsky.org/tonight/star-hopping-from-constellation-orion

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *