دنباله‌دار اطلس این هفته درخشان‌تر خواهد شد!!!

دنباله‌دار C / 2019 Y4 (ATLAS) درخشان‌تر شد. متاسفانه سپس تلسکوپ فضایی هابل مشاهده کرد که تکه تکه شد. حالا … تعجب می‌کنید اگر بدانید تری لاوجوی، ناظر دنباله‌‌دار کهنه‌کار، گزارش داده است که دنباله‌دار دوباره درخشان شده است!

دنباله‌دار اطلس ـ دنباله‌داری که نمی‌خواهد بمیرد – از تری لاوجوی (@ TerryLovejoy66 در توییتر).

 

 

در اوایل سال جاری، به نظر می‌رسید دنباله‌دار C / 2019 Y4 (ATLAS) به طور پیوسته درخشانتر می‌شود. بسیاری امیدوار بودند که این دنباله‌دار به اندازه کافی روشن شود که با چشم غیرمسلح دیده شود. سپس ناگهان به نظر می‌رسد که دنباله‌دار در حال فروپاشی، قلب ما را شکسته است. تصاویر گسترده تلسکوپ فضایی هابل تقسیم دنباله‌دار به چند قطعه نشان داد. اکنون دوباره خبرهای مربوط به دنباله‌دار وجود دارد. تری لاوجوی، ناظر دنباله‌دار کهنه‌کار، اوایل امروز (9 مه 2020) در توییتر گزارش داد که وی درخشش دنباله‌دار را در طی چند شب گذشته مشاهده کرده است:

درست زمانی که فکر کردیم دنباله‌دار C / 2019 Y4 (ATLAS) کارش تمام شده است، دوباره شروع به درخشان شدن می‌کند. در اینجا من افزایش مداوم درخشندگی آن را در بیش از 4 شب ثبت می‌کنم.

 

این چیزی است که ما تاکنون می‌شناسیم. این فقط یک افزایش موقتی است. به هر حال، در صورت تعجب، ما به تری لاوجوی اعتماد داریم تا گزارشی دقیق درباره تغییر روشنایی دنباله‌دار ارائه کند. او خودش شش دنباله‌دار را کشف کرده و عکس‌های بی‌نظیری از دنباله‌دار گرفت.

 

همانطور که ستاره‌شناسان می‌دانند … دنباله‌دارها غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. اگر اطلاعات بیشتری بشنویم اخبار را به روز خواهیم کرد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Whoa! Comet ATLAS got brighter this week

Posted by Deborah Byrd in SPACE | TODAY’S IMAGE | May 9, 2020

https://earthsky.org/todays-image/photo-comet-atlas-brightening-may-5-to-may-9-2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *