دانشمندان سیاه‌چاله‌ای کشف کرده‌اند که در حال بلعیدن یک ستاره نوترونی می‌باشد!!!

دانشمندان برای اولین بار، امواج گرانشی ناشی از برخورد سیاه‌چاله / ستاره نوترونی را تشخیص داده‌اند.

در 14 آگوست، ردیاب‌های موج گرانشی در ایالات متحده و ایتالیا موجی را در فضا ـ زمان حس کردند. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که آنها از سیاهچاله‌ای می‌آیند که در حال بلعیدن ستاره نوترونی می‌باشد که در فاصله 900 میلیون سال نوری زمین بودند. اگر چنین است … این اولین باری است که توسط دانشمندان زمینی مشاهده شده است.

مفهوم هنری از صحنه‌ای که می‌تواند هنگام ملاقات یک سیاه‌چاله و ستاره نوترونی در یک کهکشان دور از خانه، رخ بدهد. تصویر از ANU.

دانشمندان اواخر هفته گذشته اعلام كردند كه معتقدند كه سیاه‌چاله‌ای را در حال بلعیدن ستاره نوترونی تشخیص داده‌اند. هر دو این اجسام نمایانگر بقایای فوق‌العاده متراکم ستارگان مرده هستند. در این حالت، آنها 900 میلیون سال نوری دور تر از کهکشان راه شیری ما زندگی می‌کنند، بنابراین می‌دانیم که ملاقات آنها، 900 میلیون سال پیش اتفاق افتاده است. تمام این سالها طول کشیده است تا امواج گرانشی – موج در فضا و زمان ایجاد شده در این ملاقات برای سفر به زمین آماده شوند، سرانجام در روز چهارشنبه چهاردهم آگوست 2019 از طریق آشکارسازهای موج گرانشی در آمریکا و ایتالیا مشاهده گردند.

سیاه‌چاله‌ها گاهی ستاره‌های نوترونی را می‌بلعند، دقیقاً همانطور که ممکن است چیزهای دیگری را که به آنها نزدیک می‌شوند را ببلعند. امواج گرانشی نشان می‌دهد که اتفاقی افتاده است و تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد جرمها برای ادغام اشیاء مطابق با سیاهچاله‌ها و ستاره‌های نوترونی هستند. سوزان اسکات، که رهبر گروه تئوری نسبیت عمومی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در دانشگاه ملی استرالیا است، درگیر این تحلیل شده است. اسکات در بیانیه‌ای منتشر شده در 19 آگوست 2019 ، اظهار داشت:

حدود 900 میلیون سال پیش، این سیاه‌چاله ستاره‌ای بسیار متراکم، معروف به ستاره نوترونی را  مانند پکمن خورد که احتمالاً فوراً ستاره را از بین برد.

بنابراین هر دو LIGO و Virgo در 14 آگوست سیگنال‌هایی را از ادغام سیاه‌چاله و ستاره نوترونی دریافت کردند. اسکات وقتی با اظهارنظر اینکه این کشف اخیر تکمیل کننده مشاهدات در لیست آرزوهای اصلی این دانشمندان است، با اطمینان خاطر اعلام کرد: سیاه‌چاله‌ها با سیاهچاله‌ها، ستاره‌های نوترونی با ستاره‌های نوترونی و اکنون سیاهچاله با ستاره نوترونی ادغام شده است. وی افزود که هیچ اثبات تصویری از ادغام سیاهچاله و ستاره نوترونی وجود ندارد، با وجود این واقعیت که:

تلسکوپ SkyUmapper ANU به هشدار شناسایی پاسخ داد و تمام منطقه احتمالی فضا را که در آن رویداد رخ داده اسکن کرده است …

وی گفت دانشمندان هنوز در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند تا اندازه دقیق این دو ماده را تأیید کنند، اما یافته‌های اولیه حاکی از احتمال بسیار زیاد سیاه‌چاله‌ای است که یک ستاره نوترونی را احاطه کرده است. انتظار می‌رود نتایج نهایی در مجلات علمی منتشر شود. اسکات توضیح داد:

دانشمندان هرگز سیاهچاله کوچکتری از پنج برابر جرم خورشیدی یا یک ستاره نوترونی بزرگتر از حدود 2.5 برابر جرم خورشید ما را کشف نکرده‌اند.

براساس این تجربه، ما اطمینان داریم که ما فقط یک سیاه‌چاله را کشف کرده‌ایم که ستاره‌ی نوترونی را می‌بلعد.

با این وجود ، این احتمال اندک اما جذاب وجود دارد که جسم بلعیده شده یک سیاه‌چاله بسیار کم‌جرم باشد – بسیار کم‌جرمتر از هر سیاه‌چاله دیگری که در جهان می‌شناسیم.

ما از ادغام سیاهچاله / ستاره نوترونی چه می‌دانیم؟ یکی از راههای مطالعه آنها از زمین، شبیه‌سازی است.

Scientists detect a black hole swallowing a neutron star