پلوتوی تنها چیزی بیشتر از یک نقطه است!!

 

وقت آن رسیده تا کمربند کوئیپر را رد کرده و به پلوتو سفر کنید.

فضاپیمای افق‌های نوی ناسا این تصویر رنگی را از پلوتو در تاریخ 14 ژوئیه 2015 ضبط کرد.
NASA /JHU-APL / SwRI

آسان نیست که سیاره‌ای با قدر 14 در بالای صورت فلکی قوس را نادیده بگیرید.

پلوتو در حدود 4 درجه شرقی زحل و 1.5 درجه‌ای ستاره 50 قوس با قدر پنج واقع شده است. موقعیت‌های سیاره به تاریخ 23 جولای 2019 نشان داده شده است.
Stellarium

در پنج بیلیون کیلومتری خورشید، پلوتو با درجه حرارت سطح 229ـ درجه سانتی‌گراد (380 ـ درجه فارنهایت) واقع شده است، و این سیاره یکی از سردترین جاهایی است که می‌توانید در یک شب تابستان به آن نگاه کنید.

خورشید، زمین و سیاره کوتوله در 12 ژوئیه در مقابله با هم قرار گرفتند. یک تلسکوپ 8 اینچ در زیر آسمان تاریک حداقل امکاناتی هست که برای رصد پلوتو نیاز دارید.

 

این نقشه دقیق، حرکت سیاره کوتوله از اواسط دسامبر را با تاریخ مشخص شده برای هر 4 روز نشان می‌دهد.
Sky & Telescope

یک نمودار خوب برای رسیدن به سیاره کوتوله ضروری است، که در حال حاضر با قدر 14.2 می‌درخشد، اما شما حداقل یک سیاره روشن و راحت به نام زحل برای شروع مسیریابی در اختیار دارید. پلوتو در 4 درجه‌ای سمت شرق این سیاره، در فاصله نه چندان دور از ستاره 50 قوس با قدر 5 قرار دارد. از زحل شما می‌توانید به ستاره 50 قوسی بروید و سپس راه خود را برای رسیدن به پلوتو از طریق روش پرش ستاره‌ای با استفاده از ستاره‌های صورتواره مینی‌ذات‌الکرسی ایجاد شده در آن لحظه بپیمایید. (https://s22380.pcdn.co/wp-content/uploads/Pluto-complete.pdf)

این تصویر رنگی از پلوتو توسط افق‌های نو گرفته شده است، ما لایه‌های زیبای آبی رنگ در جو پلوتو را مشاهده می‌کنیم. دانشمندان معتقدند که هاله یک ذره فتوشیمیایی است که از اثر نور خورشید در متان و سایر مولکول‌ها ایجاد می‌شود و ترکیبی پیچیده از هیدروکربن‌ها مانند استیلن و اتیلن تولید می‌کند. این هیدروکربن‌ها در ذرات مه‌مانند کوچک انباشته می‌شوند که نور آبی رنگ آفتاب را منعکس می‌کنند. باور نکردنی نیست اما شکل سایه‌های روی پلوتو اغلب حسی را به وجود می‌آورند، که پرتوهای خورشید بر روی کوه‌ها در جو زمین در نزدیکی طلوع و غروب خورشید ایجاد می‌کنند. رگه‌های موازی بیشتر به سمت راست مرکز می‌آیند.
NASA / JHU-APL / SwRI

پلوتو از نزدیکی صورتواره‌ای با شکل W مانند کوچک که با قدر 10.5 درجه در طول شبهای آینده عبور می‌کند. این نقشه شبیه‌سازی در حدود 250 × در یک جوینده با میدان دید 82 درجه است. شمال بالا است. باب کینگ

ترجمه: سارا سیدحاتمی
منبع:
Lonely Pluto Is More than a Speck
By: Bob King | July 24, 2019
https://www.skyandtelescope.com/observing/lonely-pluto/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *