چگونه می‌توان پلوتو را در آسمان دید!!

 

تنها راه تعیین موقعیت و یافتن  پلوتو از طریق میدان دید یک تلسکوپ است و جستجو برای یافتن شیئی که حرکت می‌کند، باید چندین شب نظاره‌گر آسمان باشید. چیزی که پیدا میکنید پلوتو خواهد بود در طول هفته‌های پس از مقابل، پلوتو هر شب چهار دقیقه زودتر ظاهر می‌شود. این بدان معنی است که تا ماه اوت، قبل از طلوع آفتاب، در شرق قرار خواهد گرفت. پیدا کردن آن نیاز به صبر و تلسکوپ دارد!

مقابله پلوتو – بهترین زمان در طول سال برای دیدن آن – در تاریخ 14 ژوئیه 2019 در حال فرارسیدن است. کاربران تلسکوپ با هدف قرار دادن پلوتو در میان دید ستاره‌ها و تماشای شبانه برای جسم در حال حرکت موقعیت آن را مشخص می‌کنند.

مقابله عکس مقارنه بوده و فقط مخصوص سیارات بیرونی (زبرین) است. این حالت زمانی رخ می‌دهد که سیاره درست در مقابل زمین واقع شود ویا به دیگر سخن زمین بین سیاره بیرونی و خورشید قرار گیرد که در این حالت فاصله سیاره تا زمین به کمترین مقدار خود می‌رسد و سیاره درخشانتر به نظر می‌رسد.

استیون بلاویا Bellavia در Mattituck، از نیویورک، این تصویر از پلوتو را در 2 شب جداگانه، 24 ژوئن و 27 ژوئن گرفت. در این GIF متحرک، می‌توانید ببینید که پلوتو از مقابل ستارگان در طول این 2 شب حرکت کرده است.

برای دیدن پلوتو یخی که در سال 1930 کشف شد، نیاز به یک تلسکوپ دارید. تقریبا 1000 برابر ضعیفتر از آن است که فقط با چشم دیده شود. چگونه می‌توانید آن را پیدا کنید؟ تنها راه یافتن پلوتو توسط یک تلسکوپ و تماشای چندین شب برای شی‌ای است که حرکت می‌کند. این شی متحرک پلوتو خواهد بود! به نظر می‌رسد که حرکت می‌کند، زیرا ما نسبت به ستارگان دور خیلی نزدیک‌تر هستیم.

در واقع، پلوتو شیء دورتری از منظومه شمسی ماست که می‌تواند از طریق تلسکوپ‌های آماتور مشاهده شود.

بهترین زمان سال برای دیدن پلوتو از طریق یک تلسکوپ کوچک فرا رسیده است! این سیاره در 14 ژوئیه 2019 در حالت مقابله قرار خواهد گرفت.

در اینجا چند نکته برای تشخیص پلوتو در سال 2019 وجود دارد:
– شما حداقل یک تلسکوپ 8 اینچی باید داشته باشید. یک تلسکوپ 12 اینچی – مانند مورد استفاده شده توسط Efrain Morales برای گرفتن تصویر در انتهای این پست – نور بیشتری را از این دنیای دور جذب می‌کند.

– شما نیاز به آسمان تاریک خواهید داشت.

– پلوتو در سال جاری در مقابل صورت فلکی قوس حرکت می‌کند.

نمودارهای زیر توسط SkyandTelescope.com، توسط Bob King ارائه شده است.

مسیر پلوتو – ژوئن 2019 تا دسامبر 2020. نمودار از SkyandTelescope.com/Bob King. Used with permission.

مسیر پلوتو در مقابل ستارگان، ژوئن 2019 تا دسامبر 2020.
نمودار ازSkyandTelescope.com/Bob King.

از ماه ژوئن 2019 تا دسامبر 2020، پلوتو در مقابل ستاره‌های صورت فلکی قوس، در نزدیکی صورتواره مشهور و آسان قوری حرکت می‌کند. نمودار از SkyandTelescope.com/Bob King.

پلوتو توسط تلسکوپ S / C 12 اینچی (14.3 مگابایت) در تاریخ 10 ژوئیه 2015 دیده می‌شود. عکس توسط Efrain Morales, of Sociedad de Astronomia del Caribe

ترجمه: سارا سیدحاتمی
منبع:
How to see Pluto in your sky
Posted by Deborah Byrd in ASTRONOMY ESSENTIALS | SPACE | July 3, 2019

Jupiter gives us Pluto in 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *