کاوشگر اینسایت مریخ اولین سلفی کامل خود را گرفت!!

این نخستین سلفی کامل اینسایت در مریخ است. این سلفی پانل‌های خورشیدی و عرشه را نمایش می‌دهد. در بالای عرشه ابزار علمی آن، سنسور هواشناسی و آنتن UHF است. سلفی در تاریخ 6 دسامبر 2018 (Sol 10) گرفته شد. این سلفی از 11 تصویر ساخته شده است که توسط Camera Deployment Instrument گرفته شده است، که در واقع در آرنج بازوی رباتیک قرار گرفته است. اعتبار: NASA / JPL-Caltech

 

این کاوشگر برای نخستین بار با استفاده از یک دوربین بر روی بازوی رباتیکش، یک تصویر ترکیبی از 11 عکس درست کرده است. این همان فرایند تصویربرداری است که توسط مأموریت مریخ‌نوردکنجکاوی استفاده می‌شود که در بسیاری از تصاویر همپوشانی گرفته شده و بعد با هم ترکیب می‌شوند. پانل خورشیدی و کل عرشه آن، از جمله ابزار علمی، قابل مشاهده است.

 

اعضای تیم ماموریت همچنین اولین نگاه کامل خود را به “فضای کاری اینسایت” از زمین به طور مستقیم از کاوشگر خود دریافت کرده‌اند. این تصویر همچنین از 52 عکس انفرادی تشکیل شده است.

 

در هفته‌های آینده، دانشمندان و مهندسان از طریق فرایندی دقیق تصمیم می‌گیرند که در این فضای کاری چه ابزاری باید قرار گیرد. پس از آن، بازوی رباتیک اینسایت به دقت تعیین می‌کند که دستگاه لرزه‌نگاری (آزمایش لرزه ای برای ساختار داخلی یا SEIS) و پروب جریان گرما (که به عنوان بسته گرمایی و فیزیکی یا HP3 شناخته می‌شود) برای نصب در چه مکان‌هایی انتخاب شده است. هر دو در سطح زمین بهتر عمل می‌کنند و مهندسان می‌خواهند از آنها در سنگ‌هایی که بیش از نیم اینچ (1.3 سانتیمتر) دارند، استفاده کنند.

 تیم فرود اینسایت عمدا یک منطقه فرود در الیسیوم پلانیتیا را انتخاب کرد که نسبتا عاری از سنگ است. با این حال، نقطه فرود حتی بهتر از چیزی بود که آنها می‌پنداشتند.

 ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

https://phys.org/news/2018-12-insight-mars-lander-selfie.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *