کاوشگر اُسیریس رکس به بنو رسید

پس از گذر از فضا به مدت بیش از 2 سال، کاوشگر اُسیریس رکس ناسا در مقصد خود، سیارک بنو فرود آمد.


این تصویر از سری تصاویر گرفته شده توسط کاوشگر اُسیریس رکس، بنو را در حال یک چرخش کامل از فاصله حدود 50 مایلی (80 کیلومتر) نشان می‌دهد. تصویر از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا / دانشگاه آریزونا.

پس از گذر از فضا برای بیش از دو سال و بیش از دو میلیارد کیلومتر طی مسافت، کاوشگر اُسیریس رکس ناسا امروز (دوشنبه، 3 دسامبر 2018) به مقصد خود، سیارک بنو رسید.

اُسیریس رکس (Security-Regolith Explorer) در سپتامبر 2016 به فضا پرتاب شد و به آرامی به نزدیکی بنو رسید. اُسیریس رکس اولین مأموریت ناسا برای بازدید از سطح سیارک است، سطح آن را بررسی می‌کند، نمونه جمع آوری می‌کند و آن را به زمین می‌فرستد. این کاوشگر تقریبا یک سال را با بررسی سیارک با هدف انتخاب یک محل امن و علمی جالبی برای جمع آوری نمونه، صرف خواهد کرد.

این تصویر نشاندهنده بنو از دید فضاپیمای اُسیریس رکس  در مرحله نهایی سفر به سیارک می‌باشد. از تاریخ 17 اوت تا 27 نوامبر 2018، دوربین PolyCam کاوشگر تقریبا هر روز تصویری از بنو را به تصویر میکشد که کاوشگر در 1.4 میلیون مایلی (2.2 میلیون کیلومتر) به سمت سیارک قرار گرفته بود. تصاویر نهایی از فاصله حدود 40 مایلی (65 کیلومتر) به دست آمد. در طول این دوره،اُسیریس رکس چهار مانور را به اتمام رسانده است که سرعت کاوشگر را از حدود 1100 مایل بر ساعت (491 متر بر ثانیه) تا 10 کیلومتر بر ساعت (0.04 متر بر ثانیه) نسبت به بنو کاهش می‌دهد که منجر به کاهش سریع سرعت در پایان ویدئو می‌شود. . تصویر از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا / دانشگاه آریزونا.

انتظار می رود که این نمونه سیارکی با سقوط آزاد به ارتفاع 20.8 مایلی (33.5 کیلومتر) می‌رسد. در 3 کیلومتری، چتر نجات اصلی آزاد خواهد شد و کپسول با محموله ارزشمند خود از بنو با فرود نرمی در کویری یوتا در 24 سپتامبر 2023 به زمین خواهد نشست.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://earthsky.org/space/osiris-rex-spacecraft-arrives-asteroid-bennu-dec3-2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *