پوشش زنده رسیدن فضاپیمای OSIRIS-REx به سیارک بنو

فضاپیمای OSIRIS-REx قرار است در تاریخ دوشنبه 3 دسامبر 2018، به سیارک هدف خود یعنی Bennu برسد.


این منظره فوق‌العاده باکیفیت  از سیارک Bennu با استفاده از هشت تصویری که توسط فضاپیمای OSIRIS-REx ناسا در تاریخ 29 اکتبر 2018 از فاصله 205 مایلی (330 کیلومتر) به دست آمده است، ساخته شد. تصویر از ناسا / گودارد / دانشگاه آریزونا.

کاوشگر اُسیریس رکس (OSIRIS-Rex) ناسا تقریبا در ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه سوم دسامبر (۱۲ آذر) با پایان دادن به سفر ۲۷ ماهه‌اش در اعماق فضا، به‌صورت رسمی به یک سیارکنزدیک زمین به نام بنوخواهد رسید. ناسا روز دوشنبه از ساعت ۱۹:۴۵ تا یک ساعت بعد، با پخش برنامه‌ی «پیش‌نمایش ورود» و سپس پخش زنده‌ی ورود اسیریس رکس، این رویداد ویژه را به‌صورت اینترنتی در وب‌سایت خود پوشش خواهد داد.

https://www.nasa.gov/osiris-rex/


این انیمیشن شامل 5 تصویر از سیارک Bennu از مأموریت OSIRIS-REx است که در 17 اوت 2018 به 1،4 میلیون مایلس (2.3 میلیون کیلومتر) یا تقریبا 6 برابر فاصله بین زمین و ماه است. سیارک به عنوان یک جسم متحرک در برابر ستارگان در مقابل صورت فلکی مار دیده می‌شود. فضاپیما در تاریخ 3 دسامبر 2018 به سیارک می‌رسد. تصویر از ناسا / گودارد / دانشگاه آریزونا.

OSIRIS-REx در سپتامبر 2016 پرتاب شد و به آرامی به نزدیک به Benuu است. OSIRIS-REx اولین مأموریت ناسا برای بازدید از سطح سیارک است، سطح آن را بررسی می کند، یک نمونه را جمع آوری می کند و آن را به زمین می فرستد. این فضاپیمای تقریبا یک ساله سیارک را با هدف انتخاب یک محل امن و علمی جالب برای جمع آوری نمونه، صرف خواهد کرد.

انتظار می رود که نمونه ارسالی این فضاپیما توسط یک چتر نجات اولین بار به ارتفاع 20.8 مایلی (33.5 کیلومتر) برسد. در 3 کیلومتری، چتر نجات اصلی آزاد خواهد شد و کپسول با محموله ارزشمند خود از Bennu  با فرود نرم در کویر یوتا در 24 سپتامبر 2023 به زمین برسد.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://earthsky.org/space/watch-orisis-rex-arrive-asteroid-bennu-dec3-2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *