نوعی سوپریخ فشرده و مرگبار می‌تواند زندگی بیگانه را از بین ببرد!!

نوع جدیدی از یخ وجود دارد که با سرعت بیش از 1000 مایل در ساعت (1600 کیلومتر در ساعت) تشکیل می‌شود، در اعمال  زیر پای ما قرار دارد، می‌تواند امیدها برای زندگی بیگانه را از بین ببرد و – در نهایت دانشمندان متوجه شوند چگونه کار می‌کند.

در ماه مارس، محققان در مجله Science اعلام کردند که اولین شواهد را برای این نوع یخ پیدا کرده‌اند که «Ice VII» نامیده می‌شود. دانشمندان پیش از این وجود این نوع یخ را پیش‌بینی کرده بودند. دانشمندان بر این باور بودند که طبق شرایط مناسب، یخ می‌تواند در یک استخر آب بدون لایه‌ای از حرارت در سطح رشد کند. مجله Science گزارش داد که این امر، همراه با فشار و دمای فوق‌العاده شدید، اجازه می‌دهد که یخ بدون هیچ مانعی که سرعت رشد آن را می‌گیرد، شکل بگیرد. این نوع یخ می‌تواند ساختار بلوری مختلف و یا ردیفی از اتم‌ها داشته باشد. در حال حاضر، دانشمندان می‌گویند که آنها یخ جدیذ را برای اولین بار در هسته‌های الماس آب‌های یخ زده که از عمق درونی زمین نفوذ کرده‌اند، کشف کرده‌اند.

الماسی که حاوی یخ VII بود از یک نقطه در داخل سیاره که به عنوان “منطقه انتقال” گوشته شناخته می‌شود، بین 255 مایل تا 410 مایل (410 و 660 کیلومتر) عمق زمین؛ کشف شد. (گوشته لایه سنگی بین پوسته زمین و هسته است). و آنها می‌دانستند که ساختار کریستالی بسیار متفاوت از نوعی یخ است که در ابرها یا دریاچه‌ها و یا در فریزر شما شکل می‌گیرد.  اما آنها دقیقا نمی‌دانستند که چگونه شکل گرفته است و یا چه چیزی آن را شکل داده است.

طبق تحقیقات جدید، منتشر شده در 10 اکتبر در مجله Physical Review Letters، دانشمندان دریافتند که ترکیبی از دما و فشار خاصی است که در آن شکل Ice VII به وجود می‌آید. Ice VII مرموز در 20،700 بار فشار زمین در سطح دریا و 40.7 درجه فارنهایت (4.9 درجه سانتیگراد) شروع به تشکیل می‌کند و ترکیبات فشار / دما تنها از این طریق شدیدتر می‌شوند.

مرکز فیزیک گزارش داد که این امر می‌تواند مشکلی برای شکار زندگی بیگانه باشد. سنسورهای فشار – مثلا از برخورد شهاب‌واره – می‌تواند منجر به تشکیل یخ VII در سیاره‌های آبدار شود که در غیر این صورت برای زندگی بیگانه مناسب می‌باشند. اما شکل‌گیری توده یخ مکعبی در سرعت‌های پراکنده احتمالا جلوی ایجاد هر گونه زندگی‌ای را خواهد گرفت. در دنیایی که این اتفاق می‌افتد، زندگی می‌تواند قبل از اینکه واقعا شروع شود، پایان پذیرد.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:https://www.space.com/42329-ice-vii-forms-fast-in-diamonds.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *