دانشمندان اکنون تصاویر سیارک Bennu را پردازش می‌کنند!!

فضاپیمای OSIRIS-REx که در ماه سپتامبر 2016 از زمین پرتاب شد، تصاویری از هدف ماموریت یعنی سیارک Bennu را ارسال کرده و دانشمندان در حال پردازش آنها هستند.


تصویر سیارک Bennu با استفاده از 8 عکس گرفته شده در 29 اکتبر 2018 توسط فضاپیمای OSIRIS-REx از فاصله 205 مایلی (330 کیلومتر) گرفته شده است. تصویر از ناسا / گودارد / دانشگاه آریزونا / IAC.

اولین مأموریت ناسا به سیارک نزدیک به زمین – 101955 بنو – در حال حاضر در مسیر نهایی خود قرار دارد. به نظر می‌رسد که این فضاپیما در تاریخ 3 دسامبر به سیارک برسد. تصویر بالا یکی از نخستین سیارک‌هایی است که توسط محققان Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC)، که بخشی از تیم علمی مأموریت هستند، پردازش شده است. جاویر لیکندرو و جولیا دئین از IAC در حال آماده‌سازی کالیبراسیون این تصویر در ماه دسامبر 2018 با استفاده از فیلترهای رنگی هستند. یک بیانیه از IAC توضیح داد:

این تصاویر اولیه از بنو، شباهت قابل توجهی با آنچه که اخیرا توسط ماموریت JAXA Hayabusa2 از یک سیارک ابتدایی دیگری یعنی Ryugu گرفته شده است. واقعیت این است که ماموریت ژاپنی کمی پیشتر از ما به هدف ما رسیده است که بسیار جالب است، زیرا اکنون می‌توان نتایج را تفسیر کرد و با نتایج مأموریت دیگری که تقریبا در زمان واقعی به دست آمده است مقایسه کرد.

مطالعات انجام شده توسط تیم IAC همچنین به انتخاب منطقه بر روی سطح سیارک که نمونه‌ای از آن جمع آوری خواهد شد کمک خواهد کرد. نمونه در سال 2023 به زمین بازگردانده خواهد شد.

از طریق IAC بیشتر بخوانید (http://www.iac.es/divulgacion.php?op1=16&id=1466&lang=en)

وب سایت ماموریت OSIRIS-REx را ببینید (http://www.asteroidmission.org/)


اندازه سیارک Bennu، که 1614 فوت (492 متر) گسترده است، در مقایسه با ساختمان Empire State و برج ایفل در این تصویر ناسا.

منبع: https://earthsky.org/todays-image/scientists-now-processing-images-of-asteroid-bennu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *