یک فضاپیما برای “لمس خورشید”

همانطور که می‌دانید ناسا در تلاش است که جدیدترین ماموریت خود را با  کاوشگر خورشیدی پارکر راه‌اندازی کند.  در مأموریت هفت ساله، این وسیله از فضای خیره کننده بیرونی خورشید، یا کرونا، در عرض 4 میلیون مایل (6.4 میلیون کیلومتر) آن حرکت می‌کند. این وسیله در 11 اوت 2018 پرتاب خواهد شد و گرما و تابشی را تحمل خواهد کرد که تاکنون هیچ کاوشگری قبل از آن تحمل نکرده است. چرا این کاوشگر ذوب نمی‌شود؟

دانشمندان امیدوارند که در این سفر آتشین این کاوشگر خود را به نزدیکترین ستاره منظومه ما می‌رساند و زنده بماند. کاوشگر خورشیدی پارکر داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که به آنها برای شناخت خورشید و اثرات آن بر روی زمین کمک می‌کند.

دانشمندان همچنین امیدوارند که کاوشگر خورشیدی پارکر آنها را در پاسخ به سوالات اساسی در مورد دینامیک و ماهیت کرونای خورشید کمک کند.

روز پنج شنبه، 9 اوت، در ساعت 17:00 UTC (ساعت 1:00 بعد از ظهر EDT) یک جلسه پیش از پرتاب کاوشگر خورشیدی پارکر برگزار خواهد شد، که شما می‌توانید جزییات برنامه را از دانشمندان، کارشناسان مأموریت و اعضای تیم کاوشگر بشنوید. این برنامه را می‌توانید در nasa.gov/live و یا در فیس بوک (https://www.facebook.com/NASASunScience/videos/1752508888129660/) تماشا کنید.


انیمیشن کاوشگر خورشیدی پارکر 


تصویر: ناسا.


خورشید با طول‌موج‌های مختلف

منبع: http://earthsky.org/space/parker-solar-probe-launch-touch-the-sun

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *