شکارچی جدید سیاره‌ای ناسا می‌تواند 10،000 دنیای بیگانه را در فقط دو سال پیدا کند!!

جدید ترین تلسکوپ شکارچی سیاره‌ای در ابتدا اطلاعات خود را جمع آوری می‌کند – اما چند سیاره را ممکن است شکار کند؟

براساس برآوردهای جدید که توسط دانشمندان در تیم منتخب ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران (Transiting Exoplanet Survey Satellite) که به اختصار تس (TESS) نامیده می‌شود، انجام شده است، این ابزار باید حدود 10،000 سیاره را در ماموریت دو ساله خود شناسایی کند؛ 3500 عدد از آنها باید کوچکتر از نپتون باشند و اگر تلسكوپ بتواند طولانی‌تر از برنامه فعلی خود فعالیت نماید، این تعداد افزایش خواهد یافت.

برآوردهای جدید باید به دانشمندان مأموریت کمک کنند تا بتوانند چطور از فضاپیمای خود استفاده کنند. این پیش‌بینی همچنین ممکن است به تیم کمک کند که پرونده خود را برای گسترش مأموریت فراتر از مجوز اولیه دو ساله مورد بحث قرار دهد.

“هیچ دلیلی برای اینکه فضاپیما بعد از دو سال کار خود را متوقف کند”، وجود ندارد. البته، این اولین تخمین‌ها نیست که دانشمندان از تعداد سیاره‌های اکتشافی TESS تشخیص داده‌اند. اما پیش‌بینی جدید از یک مجموعه داده جدید استفاده می‌کند: مجموعه‌ای از اندازه گیری‌های انجام شده توسط ماموریت اروپایی به نام گایا، که بیش از 1.5 میلیارد ستاره را در مسیر شیری را مشخص کرده است.

برآوردهای جدید به تیم علمی کمک خواهد کرد که ماموریت را در مسیر موفقیت اصلی خود ادامه دهند: اندازه‌گیری جرم 50 سیاره که کوچکتر از نپتون هستند. کریستینسن گفت: از 10،000 سیاره، تعداد 3500 آن کوچکتر از نپتون است. این سیارات به دانشمندان کمک خواهند کرد تا در مورد چگونگی شکل‌گیری سیارات کوچک سنگی تحقیق کنند.

منبع: https://www.space.com/41414-how-many-exoplanets-will-tess-discover.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *