تلسکوپ مبتنی بر زمین شفاف‌تر از هابل عکسبرداری کرده است!!

تصویری از  نپتون که از زیر دست تلسکوپ فضایی هابل بیرون نیامده است. با نصب فن‌آوری جدید اکنون می‌توان تصاویر را از زمین در طول‌موج‌های قابل‌ملاحظه‌ای که شفاف‌تر از تصاویر هابل است، ضبط کرد.

این تصویر از نپتون در حین آزمایش حالت اپتیکال ابزار MUSE / GALACSI در تلسکوپ بسیار بزرگ ESO بدست آمد. تصویر تصحیح شده از تصویر تیره تلسکوپ فضایی هابل شفاف‌تر است.
ESO / P. Weilbacher (AIP)

هابل در مدار کم ـ ارتفاع زمین قرار گرفت شده است. تصاویری که از زمین گرفته شده است به خاطر اتمسفر زمین، تار می‌باشد. اپتیکال اسپکتروسکوپی Multi Unit (MUSE) در تلسکوپ بسیار بزرگ VLT در جنوب شیلی، با یک واحد اپتیکی سازگار به نام GALACSI برای مقابله با این آشفتگی کار می‌کند. همانطور که نور به تلسکوپ 4 با واحد 8 متری وارد می‌شود، GALACSI از چهار ستاره راهنمای لیزر استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد که چگونه آینه ثانویه تلسکوپ را اصلاح کند تا با این کار اثرات جوی را اصلاح کند. نور، که وارد دستگاه MUSE می‌شود، دقیقا به همان اندازه در فضا متمرکز می‌شود.

با این وجود، برای ایجاد چنین تصاویر واضحی از زمیناشکالاتی وجود دارد. همانطور که GALACSI دقیق‌ترین تصاویر را ایجاد می‌کند – تکنیکی به نام توموگرافی لیزری – تقریبا تمام آشفتگی‌های جوی را تصحیح می‌کند (اما فقط در مناطق بسیار کوچکی از آسمان فقط 7.5 arcseconds). (پیکسل‌ها در این حالت به طور متوسط ​​کوچک هستند و میدان محدودی را پوشش می‌دهند (0.025 به 0.025 arcseconds)

MUSE همچنین می‌تواند نمایش‌های 1 arcminute را با پیکسل هشت برابر بزرگتر ضبط کند، اما در این حالت میدان گسترده، GALACSI فقط می‌تواند فضای 1 کیلومتری بالای زمین را هدف قرار دهد).

اطلاعات بیشتر در مورد این فن‌آوری جدید را در لینک مربوط به ESO (http://www.eso.org/public/news/eso1824/) را پیدا کنید.

منبع: https://www.skyandtelescope.com/astronomy-news/60-second-astronomy-news-must-see-images/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *