چگونه می‌توانید ایستگاه بین‌المللی فضایی را در آسمان شناسایی کنید!!!

 

 ISS را به طور مدام و به طور پیوسته در آسمان شب خود زیر نظر داشته باشید.

 

Jean Marie André Delaporte captured ISS over Normandy in France on October 9, 2018.

 

ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) از سال 1998 در مدار زمین قرار داده شده است. از بسیاری از مکان‌های زمین، با فرض داشتن آسمان شبی روشن، می توانید ISS را  خودتان ببینید. از روی زمین به نظر می‌رسد یک ستاره‌ی درخشان به سرعت از افقی به افق دیگر حرکت می‌کند. همانطور که ناگهان دیده شده، دوباره ناپدید می‌شود. چگونه می‌توانید بفهمید ایستگاه فضایی بین‌المللی از محل سکونت شما رد می‌شود؟

ناسا یک ابزار عالی برای کمک به شما دارد: برنامه Spot Station برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد تا هشدارهای عبور ایستگاه را برای دریافت اطلاعات در مورد زمانی که ISS از محل شما قابل مشاهده است، دریافت کنید (در هر نقطه از جهان). به علاوه یک ویژگی مبتنی بر نقشه برای پیگیری زمان پرواز ایستگاه در آسمان شب شما وجود دارد.

شما همچنین می‌توانید برای هشدار از طریق ایمیل یا پیام متنی ثبت نام کنید. به طور معمول، زمانی که مدار ایستگاه در نزدیکی محل سکونت شما است، هشدارها چند بار در ماه ارسال می‌شوند. برای ثبت نام به لینک زیر بروید

http://spotthestation.nasa.gov/

به وب سایت Spot’s Station  مراجعه کرده و یک لیست از فرصت‌های دیدنی آینده را مشاهده کنید.

وین بوید عکس خود را از ISS در مارسون میلز، ماساچوست در تاریخ 4 نوامبر 2016 به اشتراک گذاشت. با تشکر از وین!

پاتریشیا ایوانز در سیبروک، نیوهمپشایر، در 9 ژوئن 2016 ایستگاه را در بین ابرها به تصویر کشید. او نوشت: “آن به سرعت به سمت شرق حرکت کرد.”

 

اگر در Spot’s Station  ناسا ثبت‌نام کنید، اطلاعیه‌ها فقط به شما ارسال می‌شود، زمانی که ISS به وضوح از محل شما برای مدت حداقل چند دقیقه قابل مشاهده است. اگر شما در شمال در 51.6 درجه (به عنوان مثال در آلاسکا) زندگی می‌کنید، احتمالا شما باید از وب سایت دیدن کنید تا فرصت‌های دیدنی پیدا کنید، زیرا اطلاعیه‌ها در این منطقه بسیار نادر است.

یک عکس ترکیبی از ایستگاه بین‌المللی فضایی، تصویر U.K. از دیو واکر.

 

فقط توجه داشته باشید که در آن جایی که خورشید در حال غروب است، شما به راحتی می توانید جهتی که ایستگاه ظاهر می‌شود (به عنوان مثال، در جنوب غربی یا در شمال غربی) را پیدا کنید. ارتفاعی که در آن ایستگاه ظاهر خواهد شد به صورت درجه داده شده است. فقط به یاد داشته باشید که 90 درجه به طور مستقیم بالای سر شما است. هر شماره کمتر از 90 درجه به این معنی است که ایستگاه بین جبهه افق و علامت 90 درجه ظاهر خواهد شد. ایستگاه بسیار روشن است که واقعا به سختی می‌توانید از دست بدهید اگر در مسیر درستی هستید. در عوض، شما می‌توانید مشت خود را در طول بازو به سمت افق بگیرید، که معادل حدود 10 درجه است. سپس، برای استفاده از نشانگر موقعیت مکانی، از تعداد مناسب مشت خود استفاده کنید، به عنوان مثال، چهار مشت از افق، معادل حدود 40 درجه است.

برنامه ایستگاه ناسا عالی است. من ایستگاه بین‌المللی را بیش از چند بار در حال حاضر دیده‌ام، و تجربه بسیار شگفت انگیزی است.

اولین محموله ISS در سال 1998 به فضا پرتاب شد و ساخت اولیه ایستگاه و تکمیل آن حدود دو سال طول کشید. حضور انسان از ایستگاه در 2 نوامبر 2000 آغاز شد. از آن زمان، ISS به طور مداوم شاهد حضور انسان بوده است. ISS به عنوان آزمایشگاه در حال چرخش و بندری برای فضاپیماهای بین‌المللی عمل می‌کند. کشورهای اصلی درگیر همکاری در عملیات ISS عبارتند از ایالات متحده، کانادا، ژاپن، چندین کشور اروپایی و روسیه.

ایستگاه بین‌المللی فضایی در حدود 220 مایلی (350 کیلومتری) زمین قرار دارد و با سرعت متوسط ​​172772 مایل (27،724 کیلومتر) در ساعت حرکت می‌کند.

عکس از ایستگاه فضایی بین المللی از شاتل فضایی Endeavor در تاریخ 30 مه 2011 گرفته شده است. تصویر: ناسا.

عکس از ایستگاه فضایی بین المللی از شاتل فضایی Endeavor در 30 مه 2011 گرفته شده است. تصویر از ناسا.

 

 ترجمه سارا سیدحاتمی

منبع:

 How To Spot ISS In Your Sky

Posted by Deanna Conners and Lia De La Cruz   July 16, 2021

https://earthsky.org/human-world/how-to-spot-the-international-space-station/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *